The Effectiveness of Microsoft Sway-Based Media on the Learning Outcome of Cultural Art Subject in the Elementary School
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/est.v9i1.36899
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Firdaus. (2016). Efektivitas Pembelajaran Kooperatif Tipe NHT dalam Pembelajaran Matematika di SMA. Jurnal Sainsmat, V(1), 94–105.
Hasan, M., Milawati;, Darodjat;, Harahap, Tuti Khairani; Tahrim, T., Anwari, A. M., Rahmat, A., Masdiana, & P, I. I. M. (2021). Media Pembelajaran. Tahta Media Group.
Hidayati, N. (2017). Efektivitas Pembelajaran Menggunakan Multimedia Interaktif ( Adobe Flash CS6 ) Terhadap Hasil Belajar. Pendidikan Ke-SD-An, 3(3), 169–172.
Julhadi. (2021). Hasil Belajar Peserta Didik (Ditinjau dari Media Komputer and Motivasi). Edu Publisher.
Junaedah, & Nafiah. (2020). Penerapan Media Pembelajaran Modern Menggunakan Aplikasi Sway Untuk Meningkatan Hasil Belajar Siswa Kelas II Sdn 1 Semanggi. National Conference for Ummah, 1(1), 14. https://conferences.unusa.ac.id/index.php/NCU2020/article/view/681
Kristiawan, M. (2014). A Model for Upgrading Teachers’ Competence on Operating Computer as Assistant of Instruction. Global Journal of Human-Social Science: G, 14(5), 42–55.
Lase, D. (2019). Pendidikan di Era Revolusi Industri 4.0. Journal Sunderman, 1(1), 28–43. 10.1109/ITHET.2016.7760744
Markamah, & Nugrahani, E. P. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Microsoft Sway Mupel Seni Rupa Materi Menggambar Ilustrasi di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Seni & Seni Budaya, VII(1), 64–72. https://jurnal.univpgri-palembang.ac.id/index.php/sitakara/article/view/7473
Muin, A., & Ramasari, A. F. (2019). Efektivitas Model Resource Based Learning pada Pembelajaran Seni Budaya and Keterampilan Siswa Sekolah Dasar. Prosiding Seminar Nasional LP2M, 666–669.
Nurrita, T. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. MISYKAT: Jurnal Ilmu-Ilmu Al-Quran, Hadist, Syari’ah And Tarbiyah, 3(1), 171. https://doi.org/10.33511/misykat.v3n1.171
Rachmawati, A. D., Baiduri, B., & Effendi, M. M. (2020). Efektivitas Media Pembelajaran Interaktif Berbantuan Web Dalam Mengembangkan Kemampuan Berpikir Kreatif. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 9(3), 540. https://doi.org/10.24127/ajpm.v9i3.3014
Rohmawati, A. (2015). Efektivitas Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 9(1), 15–32.
Siyoto, S. (2015). Dasar Metodologi Penelitian. In Literasi Media (1st ed.). Literasi Media Publishing.
Sudarmoyo. (2018). Pemanfaatan Aplikasi Sway Untuk Media Pembelajaran. Jurnal Pendidikan And Pembelajaran, 3(4).
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif and R&D. Alfabeta.
Suhaya. (2016). Pendidikan Seni Sebagai Penunjang Kreatifitas. Jurnal Pendidikan And Kajian Seni, 1(1), 1–15. https://journal.unnes.ac.id/nju/inadex.php/imajinasi/article/view/27704/pdf
Susanti, W. D., & Suripah. (2021). Efektivitas Website sebagai Media Pembelajaran Matematika Selama Masa Pembelajaran Daring The Effectiveness of Website as a Mathematics Learning Media During the Online Learning Period. Jurnal Pendidikan Matematika, 11(April), 74–83.
Tarigan, D., & Siagian, S. (2015). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Pada Pembelajaran Ekonomi. Jurnal Teknologi Informasi & Komunikasi Dalam Pendidikan, 2(2), 187–200. https://doi.org/10.24114/jtikp.v2i2.3295
Tunru, A. A., & Putri, R. D. (2021). Implementasi Microsoft Sway Pada Pembelajaran Jarak di Kelas IV SDN 006 Loa Janan Ilir Tahun Pembelajaran 2020/2021. Sistema: Jurnal Pendidikan, 02(02), 30–37.
Usmeldi, U. (2017). Efektivitas Penerapan Media Pembelajaran Interaktif Dengan Software Autorun Untuk Meningkatkan Kompetensi Fisika Siswa Smk Negeri 1 Paandg. Jurnal Eksakta Pendidikan (Jep), 1(1), 79. https://doi.org/10.24036/jep/vol1-iss1/38
Usodo, B., & Deshinta. (2016). Penerapan Beberapa Aplikasi Dari Microsoft : Office Mix , Onenote , Sway Pada Pembelajaran Matematika. Jurnal.Fkip.Uns, 4(November), 833–847.
Veronika, F. (2021). Pengembangan Pembelajaran Online Berbasis Microsoft Sway untuk Meningkatkan Prestasi Belajar. Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 11(1), 147–156.
Wahyuningtyas, R., & Sulasmono, B. S. (2020). Pentingnya Media dalam Pembelajaran Guna Meningkatkan Hasil Belajar di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(1), 23–27. https://doi.org/10.31004/edukatif.v2i1.77
Warandi, L. (2019). Penggunaan Media Audio Visual Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Seni Budaya And Keterampilan Siswa Kelas Iv Sekolah Dasar Negeri 004 Rambah Samo. Indonesian Journal of Basic Education Vol., 2(1), 1–4.
Widiastuti, N. M. D. (2019). Pemanfaatan Teknologi Digital Pada Media Pembelajaran Sebagai Sebuah Inovasi Dalam Dunia Pendidikan. Prosiding Seminar Nasional Seni, Kriya, And Desain., 119–124. http://eproceeding.isi-dps.ac.id/index.php/seminarFSP/article/download/26/21
Wu, T., & Tai, Y. (2016). Effects of Multimedia Information Technology Integrated Multi-Sensory Instruction on Students ’ Learning Motivation and Outcome. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(1), 1065–1074. https://doi.org/10.12973/eurasia.2016.1552a
Article Metrics
Abstract view : 162 times | PDF view : 1 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Awaluddin Muin, Awaluddin Muin, Firdaus Firdaus, muhammad amran, Mawardaningsyah Mawardaningsyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Editorial Office
Journal of Educational Science and Technology
Graduate Program Universitas Negeri Makassar
Jl Bonto Langkasa Gunungsari Baru Makassar, 90222 Kampus PPs UNM Makassar Gedung AD Ruang 406 Lt 4, Indonesia | |||||
jurnalestunm@gmail.com | est.journal@unm.ac.id | |||||
https://ojs.unm.ac.id/JEST/index | |||||
085299898201 (WA) | |||||
EST Index by: