Influences of Price, Promotion, and Service quality on Communities’ Interest in Choosing Vocational High School
(1) Universitas Pamulang
(2) Universitas Pamulang
(3) Universitas Pamulang
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/est.v6i2.15340
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bagoe, R. (2013). faktor –faktor penyebab anak putus sekolah di Desa Suka Damai Kecamatan Bulango utara Kabupaten Bone . Bolango Jurnal, 203.
Birdsall, N., Levine, R., & Ibrahim, A. (2005). To-wards Universal Primary Education: Investment,Incentives, and Institution. European Juornal ofEducation, 40(3), 337–349.
Cahyono, A. E. (2018). Identifikasi Faktor Internal Yang Mempengaruhi Motivasi Belajar Mahasiswa IKIP PGRI Jember. EFEKTOR, 5(1), 18-25.
Cannon, Perreault dan McCarthy. (2009). Pemasaran Dasar Pendekatan Manajerial Global Buku 2 Edisi 16. Jakarta: Salemba Empat
Conger, D., Gibbs, C. R., Uchikoshi, Y., & Winsler, A. (2020). New benefits of public school pre-kindergarten programs: Early school stability, grade promotion, and exit from ELL services. Early Childhood Research Quarterly, 48(3), 26-35. doi:10.1016/j.ecresq.2018.10.015
Dharmayanti, W., & Munadi, S. (2014). FAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI MINAT SISWA SMP MASUK SMK DI KOTA PONTIANAK. Jurnal Pendidikan Vokasi, 4(3), 405-419.
Fahmi, M., & Marizka, D. (2014). Analisis Karakteristik Anak Tidak Bersekolah di Indonesia. Jurnal Ekonomi dan Pembangunan Indonesia, 14(2), 188.
Fradito, A., Suti'ah, & Muliyadi. (2020). Strategi Pemasaran Pendidikan dalam Meningkatkan Citra Sekolah. al-Idarah: Jurnal Kependidikan Islam, 10(1), 12-22.
Ghassani, M. T., & Suryoko, S. (2017). Pengaruh kualitas produkdan harga terhadap minat beli ulang bandeng juwana vaccum melalui kepuasan konsumen sebagai variabel intervening. Diponegoro journal of social and politicalscience, 1-8.
Ghozali,I. (2017). “Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS”. Edisi Kelima. Semarang: Badan Penerbit Undip.
Huisman, J., & Smits, J. (2009a). Effects of Household- and Distric-Level Factors on Primary School Enrollment in 30 Developing Countries. World Development, 37(1), 179–193.
Huisman, J., & Smits, J. (2009b). Keeping Child-ren in School: Household and District-level Deter-minants of School Dropout in 363 Districts of 30Developing Countries.NiCE Working Paper, 09-105. Netherlands: Nijmegen Center for Economics(NiCE). Institute for Management Research. Rad-boud University Nijmegen
Kamsihyati, T., Sutomo, & FS, S. (2016). Kajian Faktor-Faktor Penyebab Anak Putus Sekolah di Desa Jangrana Kecamatan KesugihanKabupaten Cilacap (Study onFactors of School Drop-out in Jangrana Village Kesugihan Sub-district, Cilacap District). Geo Edukasi, 5(1), 16-21.
Kuncoro, Mudrajat, (2007), Metode Kuantitatif, Teori dan Aplikasi untuk Bisnis dan Ekonomi, UPP STIM YKPN, Yogyakarta
Liza, L. O., & Rusandi, M. A. (2016). Pengaruh Layanan Informasi Tentang Studi Lanjut Terhadap Perencanaan Karir Siswa Kelas XI IPA SMA Negeri 1 Pekanbaru Tahun Ajaran 2013/2014. Jurnal Bimbingan Konseling Indonesia, 1(1), 14-17.
Maamarah, S., & Supramono. (2016). Strategi Peningkatan Mutu Dan Citra (Image) Sekolah Dasar Negeri Di Ungaran, Semarang. Jurnal Manajemen Pendidikan, 3(1), 115-130.
Mishra, S., & Bamba, V. (2012). Impact of family environment on camdemic achievement of secondary school stu-dent in science subject. International Journal Of Research In Economic & So-cial Sciences, 42-49.
Mustaqim. (2012). Sekolah/Madrasah Berkualitas Dan Berkarakter. Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam, 137-154.
Nadiarenita, A. A., Muslihati, M., & Hotifah, Y. (2017). Pengembangan Paket Bimbingan Perencanaan Studi Lanjut dengan Model Creative Problem Solving Bagi Siswa Sekolah Menengah Atas. Jurnal Kajian Bimbingan dan Konseling, 2(1), 18-25.
Purnomo, E., Aini, Y., & Makmur. (2016). Pengaruh Harga,Kualitas Produk Dan Lokasi Terhadap Minat Beli Konsumen Dalam Membeli Beras Lokal (Studi Kasus Desa Rambah Utama). e-journal Universitas Pasir Pangaraian, 1-28.
Purwandari, A. (2009). Kematangan Vokasi pada siswa kelas XII di SMA Negeri 1 Klaten ditinjau dari keyakinan diri akademik dan kelas. Semarang: Universitas diponegoro.
Rehman, Z. u., Khan, S. A., Khan, A., & Rahman, A. (2018). Internal Factors, External Factors and Bank’s Profitability. Sarhad Journal of Management Sciences, 4(2), 246-259.
Rubin, D., Zevin, A., & Blair, J. T. (2017). Economies are 'fragile,' but firms push robust strategies. ENR (Engineering News-Record, 18-20.
Sofanudin, A. (2012). Model Peningkatan Minat Masyarakat Terhadap Madrasah Ibtidiyah Di Jawa Tengah. Jurnal Nadwa, 6(1), 91-113.
Sunarsi, D., & Baharuddin, A. (2019). The Effect of Service Quality and Price Accuracy on Consumer Confidence and Implications for Sales Increase. PINISI Discretion Review, 3(2), 101-110
Sutama, & Hasthanti, S. W. (2018). Bauran Marketing Jasa Pendidikan Sekolah Dasar. Jurnal Managemen Pendidikan, 13(2), 190-203.
Widiawati, A. I., & Setyowani, N. (2016). Faktor Penghambat Pemilihan Sekolah Lanjutan Siswa Kelas IX SMP Negeri 1 Cluwak. Indonesian Journal of Guidance and Counseling: Theory and Application, 5(1), 39-44. doi:10.15294/ijgc.v5i1.12440
Winkel. (1984). Psikologi Pendidikan dan Evaluasi Belajar. Jakarta: Gramedia.
Winkel, & Hasturi, S. (2004). Bimbingan dan Konseling di institusi pendidikan. Yogyakarta: Media Abadi.
Yang, Z., Xiao, T., Liu, J., & Jiang, Y. (2020). Promotion depth versus breadth: The effect of mobile promotion and the moderation of social closeness and technical smoothness. Electronic Commerce Research and Applications, 44, 101. doi:10.1016/j.elerap.2020.101005
Article Metrics
Abstract view : 118 times | PDF view : 0 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Kasmad Kasmad, Masran Mustakim, Denok Sunarsi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Editorial Office
Journal of Educational Science and Technology
Graduate Program Universitas Negeri Makassar
![]() | Jalan Bonto Langkasa Gunungsari Baru Makassar, 90222 Kampus PPs UNM Makassar Gedung AD Ruang 406 Lt 4, Indonesia | ||||
![]() | jurnalestunm@gmail.com | est.journal@unm.ac.id | ||||
![]() | https://ojs.unm.ac.id/JEST/index | ||||
![]() | 085299898201 (WA) | ||||
EST Index by: