ANALYSIS OF THE INFLUENCE LEARNING MODEL ON MATHEMATICS PROBLEM SOLVING ABILITIES TO CLASS VIII STUDENT AT MTSN MODEL MAKASSAR
(1) UNM
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/jds.v6i2.6063
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Good T dan Grouws. 1979. The Missouri Mathematics Effectiveness Project: an Experimental Study in Fourth Grade Classrooms. Journal of Educational Psychology, 71(3), 355-362.
Jannah, M., Triyanto., dan Ekana, H. 2013. Penerapan Model Missouri Mathematic Project (MMP) untuk Meningkatkan Pemahaman dan Sikap Positif Siswa pada Materi Fungsi. Jurnal Pendidikan Matematika Solusi, 1(1).
Komariah, Kokom. 2011. Penerapan Metode Pembelajaran Problem Solving Model Polya Untuk Meningkatkan Kemampuan Memecahkan Masalah Bagi Siswa Kelas IX.J Di SMPN 3 Cimahi. Prosiding Seminar Nasional Penelitian, Pendidikan dan Penerapan MIPA FMIPA UNY hal. 181.
Kurniasari, Vita Heprilia Dwi, Susanto dan Toto Bara Setiawan. 2015. “ Penerapan Model Pembelajaran Missouri Mathematics Project Dalam Meningkatkan Aktivitas Siswa Dan Hasil Belajar Siswa Sub Pokok Bahasan Menggambar Grafik Fungsi Aljabar Sederhana Dan Fungsi Kuadrat Pada Siswa Kelas X Sma Negeri Balung Semester Ganjil Tahun Ajaran 2013/2014” Pancaran,4 (2) hal 153-162.
Sari, N. Riski Utami, N. Dantes dan I M. Ardana3. 2014. “Pengaruh Model Pembelajaran Missouri Mathematics Project terhadap Kemampuan Menyelesaikan Soal Cerita Matematika Ditinjau dari Kemampuan Verbal”. e-journal Program Pascasarjana Universitas Pendidikan Ganesha Program Studi Pendidikan Dasar, Volume 4.
Slavin, R. dan Lake, C. 2007. Effective Programs in Elementary Mathematics: A Best-Evidence Synthesis. U.S.: John Hopkins University
Suhartono, Suparlan. 2008. Wawasan Pendidikan. Yogyakarta : Ar-ruzz Media.
Suherman, erman dkk. 2003. Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Bandung : UPI
Taplin, Margareth. 1995. Mathematics Through Problem Solving. Institute of Sathya Sai Education, Hong Kong. http://www.mathgoodies.com/articles/problem_solving.html Diakses pada tanggal 7 september 2016
Article Metrics
Abstract view : 259 times | PDF view : 75 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Yulianti Yulianti

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Publisher:
Magister Program of Mathematics Education
prostgraduate Universitas Negeri Makassar
ramlan.mm@unm.ac.id
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daya Matematis: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika Indexed by
daya matematis: jurnal inovasi pendidikan matematika is licensed under a https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/