Development of a Long Jump Learning Model with Varied Hurdle Jumping Activities
(1) Sriwijaya University
(2) Sriwijaya University
(3) Sriwijaya University
(4) Sriwijaya University
(5) Sriwijaya University
(6) Sriwijaya University
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/cjpko.v16i1.57954
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Hafidz, I. A., Syafei, M. M., & Afrinaldi, R. (2021). Survei Pengetahuan Siswa Terhadap Pembelajaran Atletik Nomor Lompat Jauh di SMAN 1 Rengasdengklok. Jurnal Literasi Olahraga, 2(2), 104–109. https://doi.org/https://doi.org/10.35706/jlo.v2i2.4637
Istiningsih, G., Alawiyah, E. M., & Priharlina, E. (2018). Pengembangan model pembelajaran “promister” untuk meningkatkan hasil belajar wayang pandhawa pada siswa sekolah dasar. Holistika: Jurnal Ilmiah PGSD, 2(2), 94–103.
Mesra, R. (2023). Research & Development Dalam Pendidikan.
Paturohman, A. D., Mudian, D., & Haris, I. N. (2018). Hubungan antara kecepatan lari dan power otot tungkai terhadap hasil lompat jauh gaya jongkok pada siswa kelas v sd negeri ciwiru kecamatan dawuan. Biormatika: Jurnal Ilmiah Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 4(01). https://doi.org/etrieved from http://ejournal.unsub.ac.id/index.php/FKIP/article/view/185
Permana, S. C. (2019). Pengaruh Latihan Loncat Katak Terhadap Hasil Lompat Jauh Gaya Jongkok Siswa Putra Kelas V Sd Negeri Kadubera 1 Kecamatan Picung Kabupaten Pandeglang Provinsi Banten. E-Jurnal Pendidikan Mutiara, 4(1), 32–52. https://stkipmutiarabanten.ac.id/wp-content/uploads/2021/04/III.-Pengaruh-Latihan-Loncat-Katak-Terhadap-Hasil-Lompat-Septi-Citra-Permana-Asdi.pdf
Prahardika, G. S. (2014). Pengembangan model pembelajaran lompat jauh gaya jongkok dengan pendekatan permainan halring pada siswa sekolah dasar. ACTIVE: Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation, 3(12). https://doi.org/https://doi.org/10.15294/active.v3i12.4368
Prasetyo, K. (2016). Penerapan Pendekatan Bermain untuk Meningkatkan Hasil Belajar Lompat Jauh Gaya Jongkok Pada Siswa Kelas 5 Sekolah Dasar. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 6(3), 196–205. https://doi.org/https://doi.org/10.24246/j.scholaria.2016.v6.i3.p196-205
Siregar, Y. I., Situmeang, R., & Nasution, M. F. A. (2020). Pengembangan Variasi Pembelajaran Lompat Jauh Pada Mahasiswa Pendidikan Kepelatihan Olahraga FIK UNIMED. JURNAL PRESTASI, 4(2), 55–59.
Sumarni, S., & Bayu, W. I. (2022). Pengembangan Model Pembelajaran Lompat Jauh Melalui Metode Contoh dan Non-Contoh. Jurnal Pendidikan Kesehatan Rekreasi, 8(2), 265–271.
Sutanto, T. (2016). No Title. Baru Press.
Tangkudung, J. (2016). Macam-macam metodologi penelitian uraian dan contohnya. Jakarta: Lensa Media Pustaka Indonesia.
Wiarto, G. (2013). Ateletik. Graha Ilmu.
Yuliawan, E. (2015). Pengembangan Model Pembelajaran Lompat Jauh Pada Siswa Sekolah Dasar. Cerdas Sifa Pendidikan, 4(1). https://doi.org/https://doi.org/10.22437/csp.v4i1.2650
Article Metrics
Abstract view : 27 times | PDF view : 4 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Indah Yuliantika, Meirizal Usra, Wahyu Indra Bayu, Hartati Hartati, Syafaruddin Syafaruddin, Herri Yusfi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COMPETITOR IS LICENSED BY :
COMPETITOR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COMPETITOR EDITORIAL LOCATION :
Kampus FIK Banta Bantaeng, Jalan Wijaya Kusuma Nomor 14, Rappocini, Makassar, Postal Code 90222
COMPETITOR IS INDEXED BY