Analysis of the Need for Development of Website-Based Physical Education Learning Media for Elementary Schools
(1) Sriwijaya Univeristy
(2) Sriwijaya University
(3) Sriwijaya University
(4) Sriwijaya University
(5) Sriwijaya University
(6) Sriwijaya University
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/cjpko.v15i3.53363
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, I. (2018). Proses Pembelajaran Digital dalam Era Revolusi Industri 4 . 0 Era Disrupsi Teknologi. Kementerian Riset, Teknologi, dan Pendidikan Tinggi, 1–13.
Al Munawarah, R. (2019). Sparkol Videoscribe sebagai media pembelajaran. Jurnal Inspiratif Pendidikan, 8(2), 430–437.
Ardiansyah, A. A., & Nana, N. (2020). Peran mobile learning sebagai inovasi dalam meningkatkan hasil belajar siswa pada pembelajaran di sekolah. Indonesian Journal Of Educational Research and Review, 47–56.
Aziizu, B. Y. A. (2015). Tujuan Besar Pendidikan Adalah Tindakan. Prosiding Penelitian dan Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 295–300. https://doi.org/10.24198/jppm.v2i2.13540
Bela, S., & Pasaribu, F. (2021). Pengembangan Sistem Pembelajaran Daring Berbasis Web Study Kasus SDN Sidoasih Lampung Selatan. TELEFORTECH: Journal of Telematics and Information Technology, 1(2), 55–60.
Destriana, Destriani, Victorian, A. R., & Muslimin. (2022). Analisis Kebutuhan Pengembangan Aplikasi Tes Passing Bola Voli Berbasis Android. Journal of Sport Science and Fitness, 8(2), 125–130. https://doi.org/10.15294/jssf.v8i2.59167
Fujiawati, F. S. (2016). Pemahaman Konsep Kurikulum Dan Pembelajaran Dengan Peta Konsep Bagi Mahasiswa Pendidikan Seni. JPKS (Jurnal Pendidikan dan Kajian Seni, 1(1), 16–28. https://doi.org/10.30870/jpks.v1i1.849
Hamalik, O. (2016). Proses Belajar Mengajar (18 ed.). PT Bumi Aksara.
Hanafi. (2017). Konsep Penelitian R&D Dalam Bidang Pendidikan. Saintifika Islamica: Jurnal Kajian Keislaman, 4(2), 129–150.
Hermawan, Y. C., Juliani, W. I., & Widodo, H. (2020). Konsep Kurikulum dan Kurikulum Pendidikan Islam. Jurnal MUDARRISUNA, 10(1), 34–44. https://doi.org/10.22373/jm.v10i1.4720
Husamah, Pantiwati, Y., Restian, A., & Sumarsono, P. (2018). Belajar dan Pembelajaran (2 ed.). Universitas Muhammadiyah Malang.
Isroqmi, A. (2020). Pentingnya Penguasaan Beberapa Aplikasi Komputer Bagi Dosen di Pembelajaran Daring Berbasis Moodle. Prosiding, Seminar Nasional, 62–71. https://jurnal.univpgri-palembang.ac.id/index.php/Prosidingpps/article/view/3788
Jamaluddin, D., Ratnasih, T., Gunawan, H., & Paujiah, E. (2020). Pembelajaran Daring Masa Pandemik Covid-19 Pada Calon Guru : Hambatan, Solusi dan Proyeksi. Digital Library, UIN Sunan Gunung Djati, 1–10. http://digilib.uinsgd.ac.id/30518/
Januarisman, E., & Ghufron, A. (2016). Pengembangan media pembelajaran berbasis web mata pelajaran ilmu pengetahuan alam untuk siswa kelas VII. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 3(2), 166–182. https://doi.org/10.21831/jitp.v3i2.8019
Kustiani, I., & Despa, D. (2019). Persepsi Peserta Program PS PPI Unila Mengenai Aplikasi Pembelajaran Daring. Buletin Profesi Insinyur, 2(3), 122–124. https://www.researchgate.net/publication/339428817_Persepsi_Peserta_Program_PS_PPI_Unila_Mengenai_Aplikasi_Pembelajaran_Daring
Listiana, Y. R. (2021). Dampak Globalisasi Terhadap Karakter Peserta Didik dan Kualitas Pendidikan di Indonesia. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(1), 1544–1550.
Maimunah, M. (2016). Metode Penggunaan Media Pembelajaran. Al-Afkar: Jurnal keislaman dan peradaban, 5(1).
Mila. (2018). Pengembangan Media Multi Representasi Berbasis Instagram Sebagai Alternatif Pembelajaran Daring. In SKRIPSI, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, Universitas Islam Negeri Radenintan Lampung. http://repository.radenintan.ac.id/5392/1/Untitled.pdf
Novitasari, D. (2016). Pengaruh Penggunaan Multimedia Interaktif Terhadap Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa. FIBONACCI: Jurnal Pendidikan Matematika & Matematika, 2(2), 8–18. https://doi.org/10.24853/fbc.2.2.8-18
Nurrita, T. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Misykat, 3(1), 171–187. https://doi.org/10.33511/misykat.v3i1.52
Oktavian, R., & Aldya, R. F. (2020). Efektifitas Pembelajaran Daring Terintegrasi di Era Pendidikan 4.0. Didaktis: Jurnal Pendidikan dan Ilmu Pengetahuan, 20(2), 129–135. http://103.114.35.30/index.php/didaktis/article/view/4763
Purba, B. E. P., Riris, I. D., & Muchtar, Z. (2021). Development of Website-Based Learning Media Integrated Inquiry Learning Strategies in Learning Thermochemical Matter Chemistry. BirLE - Journal Budapest International Research and Critics in Linguistics and Education, 4(1), 454–461. https://doi.org/10.33258/birle.v4i1.1658
Sahabuddin, Hakim, H., & Bismar, A. R. (2020). Analisis Kinerja Guru Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Terhadap Motor Ability dan Hasil Belajar Pada Siswa SD Negeri di Kabupaten Pinrang. JCESPORT, Ubharajaya, 1(1), 35–48. https://doi.org/https://doi.org/10.31599/jces.v1i1.84
Tafonao, T. (2018). Peranan media pembelajaran dalam meningkatkan minat belajar mahasiswa. Jurnal komunikasi pendidikan, 2(2), 103–114.
Yhuhdi, A., & Amalia, N. (2018). Desain Media Pembelajaran Berbasis Daring Memanfaatkan Portal Schoology pada Pembelajaran Apresiasi Sastra. Journal of Chemical Information and Modeling, 7(1), 14–22. https://doi.org/https://doi.org/10.24114/bss.v7i1.9320
Yustanti, I., & Novita, D. (2019). Pemanfaatan e-learning bagi para pendidik di era digital 4.0 utilization of e-learning for educators in digital era 4.0. Prosiding Seminar Nasional Program Pascasarjana Universitas Pgri Palembang.
Article Metrics
Abstract view : 44 times | PDF view : 29 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Dwi Yayang Fahrina, Syafaruddin Syafaruddin, Iyakrus Iyakrus, Meirizal Usra, Wahyu Indra Bayu, Herri Yusfi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COMPETITOR IS LICENSED BY :
COMPETITOR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COMPETITOR EDITORIAL LOCATION :
Kampus FIK Banta Bantaeng, Jalan Wijaya Kusuma Nomor 14, Rappocini, Makassar, Postal Code 90222
COMPETITOR IS INDEXED BY