Application of the Explicit Instruction Learning Model to Make Dry Herbariums for Mentally Disabled Children in Special Schools
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ayati, O., & Iswari, M. (2019). Keterampilan membuat Herbarium kering melalui Model Pembelajaran Explicit Instruction bagi Anak Tunagrahita. Jurnal Penelitian Pendidikan Khusus, 7, 65–70. http://ejournal.unp.ac.id/index.php/jupekhu/article/view/103006
Budiyanto, M. A. K. (2016). Sintaks 45 Metode Pembelajaran dalam Student Centered Learning (SCL) (S. R & Andi Firmansah (eds.); 1st ed.). Universitas Muhammadiyah Malang.
Khoiriyah, I. (2015). Penerapan Metode Pembelajaran Explicit Instruction Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Pemrograman Web Kelas X Jurusan Rekayasa Perangkat Lunak (Rpl) Di Smk N 1 Kebumen [Universitas Negeri Semarang]. http://www.cs.unsyiah.ac.id/~frdaus/PenelusuranInformasi/tugas2/data/kulit-muka1.pdf
Kurniawan, A., Herman, Yuliana, D., Mardiyanti, L., Makruf, S. A., I Komang Mertayasa, R. R., Elihami, Pusvita, W. D., Jati, M. L., & Hajar, A. (2022). Metode Pembelajaran Inovatif (Ariyanto & T. P. Wahyuni (eds.)). Global Eksekutif Teknologi.
Mayasari, N. (2019). Layanan Pendidikan bagi Anak Tunagrahita dengan Tipe Down Syndrome. Yinyang: Jurnal Studi Islam Gender Dan Anak, 14(1), 111–134. https://doi.org/10.24090/yinyang.v14i1.2019.pp111-134
Pitaloka, A. A. P., Fakhiratunnisa, S. A., & Ningrum, T. K. (2022). Konsep dasar anak berkebutuhan khusus. 2(1), 26–42.
Ratnengsih, E. (2017). Implementasi Program Vokasional bagi Anak Tunagrahita. Jassi Anakku, 18(1), 87–92.
Sarira, D. L., & Zulmiyetri. (2021). Meningkatkan Keterampilan Membuat Kacang Kulit Asin Melalui Metode Explicit Instruction Bagi Anak Tunagrahita Ringan Kelas X di SLB Al-Azhar Bukittinggi. Jurnal Penelitian Pendidikan Kebutuhan Khusus, 9(1), 137–144.
Suroto, S. (2015). Penggunaan Model Pembelajaran Explicit Instruction Dengan Trainer PLC Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Merakit Sistem PLC. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 22(3), 316. https://doi.org/10.21831/jptk.v22i3.6838
Widhy, P. (2012). Herbarium. 1, 1–22.
Article Metrics
Abstract view : 37 times | PDF view : 21 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)