Analysis of Teacher Difficulties in Thematic Learning for Elementary School Students in Barru Regency
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Abd. Kadir dan Hanun Asrohah, Pembelajaran Tematik (Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2015), h. 26.
Ananda, Riski dan Fadillaturahmi. (2018). “ Analisis Kemampuan Guru Sekolah Dasar Dalam Implementasi Pembelajaran Tematik Di SD”, Jurnal Basicedu 2. Hlm. 2.
Bangsawan, B., Rijal, A., & Rozi, Z. F. (2020). Analisis Kesulitan Guru MenerapkanPembelajaran Tematik Kurikulum 2013 Kelas V Sd Negeri 61 Lubuklinggau. Jurnal Perspektif Pendidikan, 14(2), 133–141.
Basrowi. (2008). Memahami Penelitian Kualitatif. Jakarta: Rineka Cipta.
Ibadullah Malawi dan Ani Kadarwati, Pembelajaran Tematik (Jawa Timur: CV. AE Medika Grafika, 2017), h. 12-13.
Ichan Anshory, Setiya Yunus Saputra, Delora Jantung Amelia, “Pembelajaran Tematik Integratif Pada
Kurikulum 2013 Di Kelas Rendah SD Muhammadiyah 07 Wajak”..., h. 40
Jannah, M., Dewi, N. K., & Oktaviyanti, I. (2021). Analisis Faktor Kesulitan Guru Dalam Menyusun Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (Rpp) Di Sdn 05 Ampenan. Jurnal Ilmiah Pendas: Primary
Kadir, Abd., Asrohah Hanum. (2015). Pembelajaran Tematik (Jakarta: PT. Raja Grafindo Persad). Hlm. 26.
Kadir, Abd & Hanun Asrohah, Pembelajaran Tematik, (Jakarta: Rajawali Pers, 2015), hlm. 6. Retno Widyaningrum, Model Pembelajaran Tematik di MI/SD, (Ponorogo: Cendekia, 2021), hlm 16.
Magdalena, I., Safitri, T., Maghfiroh, N., & Yolawati, N. N. (2020). Identifikasi Kesulitan
Belajar Tematik Kelas 3 di SD Negeri 14 Tangerang. Fondatia, 4(2), 222–233.
Rusman. (2015). Pembelajaran Tematik Terpadu (Jakarta: Rajawali Pers). Hlm.139
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
Siswoyo, Dwi, Ilmu Pendidikan, (Yagyakarta: UNY Press. 2007), hlm. 54.
Article Metrics
Abstract view : 33 times | PDF view : 6 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)