The Influence of Implementing the Know-Want to Know-Learned Strategy on Reading Comprehension Skills of Elementary School Students in Makassar City
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ambarita, R. S., Wulan, N. S., & Wahyudin, D. (2021). Analisis Kemampuan Membaca Pemahaman pada Siswa Sekolah Dasar. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(5), 2336-2344.
Andayani. (2015). problema dan aksioma. Yogyakarta: Deepublish. Aryani, S., Samadhy, U., & Sismulyasih, N. (2012). Peningkatan Keterampilan
Dalman. (2017). Keterampilan Membaca. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada. Herlianto. (2015). Membaca pemahaman dengan strategi kwl
Intan, P. W. (2021). Implementasi strategi pembelajaran kwl (know- want to know - learned) terhadap kemampuan membaca peserta didik kelas III C Sdn Purwodadi
Kadang, Eva. (2021). Pendidikan Bahasa Indonesia di Sekolah Dasar. Makassar: Garis Khatulistiwa.
Khair, U. (2018). Pembelajaran Bahasa Indonesia dan Sastra (BASASTRA) di SD dan MI. AR-RIAYAH: Jurnal Pendidikan Dasar, 2(1), 81.
Lestari, Yinita Agung. (2019). Pengembangan Media Berbasis TI. Surakarta: Universitas Sebelas Maret Surakarta.
Rustyaningsih, A. W. (2013). Peningkatan Keterampilan Membaca Intensif Melalui Strategi Kwl Pada Siswa Kelas V. Joyful Learning Journal, 2(2).
Nugraha, G. D. (2014). Peningkatan Keterampilan Membaca Pemahaman dengan Strategi Membaca Know-Want-Learn (KWL) bagi Siswa Kelas IV SDN Made 4 Lamongan. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(2), 1-10.
Nurhasanah, S. (2019). Strategi Pembelajaran. Jakarta: Edu Pustaka.
Nurjanah, S., & Nugraheni, A. S. (2022). Meningkatkan Pemahaman Isi Pesan Dongeng Melalui Strategi Know Want To Know Learned (KWL) pada Siswa Madrasah Ibtidaiyah. Jurnal Basicedu, 6(1), 812-818.
Rohana. 2021. Efective Strategies Learning and Teaching Reading Skill CV ALVRA. diakses dari https://www. Reseachgate.net/publication/352552853
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Yogyakarta: Penerbit Alfabeta Bandung
Satrijono, H., Badriyah, I. F., & Hutama, F. S. (2019). Penerapan Strategi Know, Want To Know, Learned (KWL) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Membaca Pemahaman Siswa Kelas IVB Tema Indahnya Keragaman di Negeriku di SDN Jember Lor 02. Jurnal Profesi Keguruan, 5(1), 102-107.
Syafitri, D. N. (2022). Penerapan strategi KWL (Know Want To Know-Learned) untuk meningkatkan kemampuan membaca pemahaman pada peserta didik kelas IV MI Ihyaul Ulum Cangaan Ujungpangkah Gresik (Doctoral dissertation, UIN Sunan Ampel Surabaya).
Article Metrics
Abstract view : 39 times | PDF view : 3 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)