The Influence of Educational Service Quality on Student Satisfaction: A Case Study in the Accounting Education Program at Makassar State University
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ambarwati, A. R. (2009). Kepuasan Siswa Terhadap Kualitas Pelayanan Pendidikan Di SMP Negeri 2 Moduyan. Skripsi Program Sarjana. Yogyakarta: Universitas Sanata Dharma Yogyakarta.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Azis , M., Tahir, T., Ramli, A., Sahade, Hasyim, S. H., Idris, H., et al. (2018). Pedoman Penyusunan Skripsi dan Tugas Akhir. Makassar: Badan Penerbit Universitas Negeri Makassar.
Daga, R. (2017). Citra, Kualitas Produk dan Kepuasan Pelanggan. Gowa: Global Research and Consulting Institute.
Fatihuddin, D., & Firmansyah, M. A. (2019). Pemasaran Jasa. Yogyakarta: Deepublish.
Hikmawati, F. (2020). Metodologi Penelitian. Depok: Rajawali Pers.
Indrasari, M. (2019). Pemasaran & Kepuasan Pelanggan. Surabaya: Unitomo Press.
Irawan D, H. (2002). 10 Prinsip Kepuasan Pelanggan. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.
Kurniawan, A. W., & Puspitaningtyas, Z. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif. Yogyakarta: Pandiva Buku.
Maarisit, A. (2007). Kepuasan Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Terhadap Kualitas Layanan Dosen. Skripsi Program Sarjana. Yogyakarta: Universitas Sanata Dharma.
Mahmud, M. (2012). Manajemen Mutu Perguruan Tinggi. Jakarta: Rajawali.
Mu'ah, & Masram. (2014). Loyalitas Pelanggan Tinjauan Aspek Kualitas Pelayanan dan Biaya Peralihan. Jl. Taman Pondok Jati: Zifatama Publisher.
Mubarok, & Suparman, N. (2019). Pelayanan Publik Kontemporer. Bandung: Administrasi Publik FISIP UIN Suna Gunung Djati Bandung.
Munarfah, A., & Hasan, M. (2009). Metode Penelitian. Jakarta: CV Praktik Aksara Semesta.
Mursyidah, L., & Choiriyah, I. U. (2020). Manajemen Pelayanan Publik. Jawa Timur: UMSIDA Press.
Purwanto, A., & Uswah. (2022). Mahasiswa Sebagai Stakeholder Pendidikan. NTB: Yayasan Insan Cendekia Indonesia Raya.
Rahmawati, K. N. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Di Kedai Bangsawan Klaten. Skripsi Program Sarjana. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Rifa'i, K. (2019). Membangun Loyalitas Pelanggan. Jember: Pustaka Ilmu Yogyakarta.
Rochaety, E., Rahayuningsih, P., & Yanti, P. G. (2005). Sistem Informasi Manajemen Pendidikan. Jakarta: PT.Bumi Aksara.
Rukajat, A. (2018). Pendekatan Penelitian Kuantitatif Quantitative Research Approach. Yogyakarta: Penerbit Deepublish.
Saragih, L., Banjarnahor, A. R., Anggraini, N., Sudarso, A., Muliate, Y. E., Lie, D., et al. (2022). Strategi Manajemen Pemasaran. Yayasan Kita Menulis.
Siregar, S. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Kencana.
Sopiatin, P. (2010). Manajemen Belajar Berbasis Kepuasan Siswa. Bogor: Ghalia Indonesia.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Sujarweni. (2014). Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Pustakabarupress.
Taufiqurokhman, & Satispi, E. (2018). Teori dan Perkembangan Manajemen Pelayanan Publik. Tanggerang Selatan: UMJ PRESS.
Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. (n.d.).
Article Metrics
Abstract view : 40 times | PDF view : 3 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)