Efforts to Increase Self-Confidence Through the Application of the Time token arends Cooperative Learning Model in Elementary School Students
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Agarwal, R., & Nagar, N. (2018). Cooperative Learning. Delhi: Chawla Offset Press.
Anwar, M. (2018). Menjadi Guru Profesional. Jakarta: Prenada Media Group.
Arikunto, S. (2018). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Aristiani, R. (2016). Meningkatkan Percaya Diri Siswa Melalui Layanan Informasi Berbantuan Audiovisual. Jurnal Konseling Gusjigang, 2(2), 182–189. Https://Doi.Org/10.24176/Jkg.V2i2.717
Baidi. (2016). Kepribadian Pendidik Persepektif Pendidikan Islam. At-Tarbawi. Ulumuddin: Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 2.
Blegur, J. (2020). Soft Skill Untuk Prestasi Belajar Disiplin, Percaya Diri, Konsep Diri Akademik. Penetapan Tujuan. Tanggung Jawab, Komitmen, Kontrol Diri. Surabaya: Scorpindo Media Pustaka.
Busro, M. (2018). Teori-Teori Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Prenadamedia Group.
Darmadi. (2017). Pengembangan Model Dan Metode Pembelajaran Dalam Dinamika Belajar Siswa. Yogyakarta: Deepublish.
Daryanto. (2014). Penelitian Tindakan Kelas Dan Penelitian Tindakan Sekolah Beserta Contoh-Contohnya. Yogyakarta: Gava Media.
Fanani, H., & Pramukantoro, J. (2017). Pengaruh Teknik Pembelajaran Kooperatif Tipe Time token arends Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Diklat Dasar-Dasar Kelistrikan di SMKN 1 Sidoarjo. Jurnal Pendidikan Teknik Elektro, 2(2), 829–836.
Fathurrohman, M. (2015). Model - Model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Ar- Ruzz Media.
Firdaus, H. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Student Team Achievement Division (Stad) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Biologi Siswa di Sekolah Menengah Atas Negeri 14 Tebo. Universitas Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin Jambi.
Fransiska R., Dessy T. R., A. K. (2016). Hubungan Antara Rasa Percaya Diri Dengan Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran Ekonomi Siswa Kelas XI Sekolah Menengah Atas Karya Sekadau Tahun Pelajaran 2014/2015. Vox Edukasi, 7(1), 51–66.
Hermawan, I. (2019). Metodologi Penelitian Tindakan Kuantitatif, Kualitatif, & Mixed Method. Kuningan: Hidayatul Quran Kuningan.
Huda, M. (2016). Model-Model Pengajaran dan Pembelajaran : Isu-Isu Metodis dan Paradigmatis. Yogyakarta: Pustaka Pelajar..
Article Metrics
Abstract view : 76 times | PDF view : 10 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)