The Effect of Accounting Laboratory Facilities on Computer Accounting Learning Outcomes (Myob) for Vocational High School Students
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Barnawi, Arifin, M. (2011). Manajemen Sarana Dan Prasarana Sekolah. Yogyakarta: Ar Ruzz Media.
Dimyati & Mudjiono. (2015). Belajar Dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Djamarah, Zain. (2014). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Gie, T, L. (2004). Cara Belajar Yang Baik. Yogyakarta: Edisi Kedua Gadjah Mada Universitas Press.
Hidayana, A. F. (2021). Pengaruh Kelengkapan Fasilitas Belajar Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas V MI Nurul Ulum Madiun. Jurnal Paradigma, 11 (1), 187- 201.
Noor, J (2017). Metodologi Penelitian: Skripsi, Tesis, Disertasi dan Karya Ilmiah. Jakarta: Kencana.
Oknaryana, Astuty, Y., & Murdy, K. (2020). Pengaruh Motivasi Belajar, Computer Attitude Dan Fasilitas Laboratorial Terhadap Prestasi Belajar Komputer Akuntansi. Jurnal Inovasi Pendidikan Ekonomi, 10 (2), 169-176. http://:journal.unp.ac.id/index.php/jipe
Purwanto, N. (2013). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Rifa’i, A., & Catharina, A. (2012). Psikologi Pendidikan. Semarang: UPT Unnes.
Safitri, M. E. & Setiyani, R. (2016). Pengaruh Motivasi Belajar. Computer Attitude dan Fasilitas Laboratorium Akuntansi terhadap Prestasi Belajar Komputer Akuntansi MYOB. Economic Education Analysis Journal, 5 (1), 30-43. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/eeaj
Slameto. (2013). Belajar dan Faktor -Faktor yang Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Windriarahman, N. U., Subhkan, & Nurkhin, A. (2015). Pengaruh Persepsi Siswa tentang Kompetensi Profesional Guru, Fasilitas Belajar, Dan Lingkungan Sekolah terhadap Hasil Belajar Akuntansi Kelas X di SMK Muhammadiyah 1 Semarang Tahun Ajaran 2013/2014. Economic Education Analysis, 4(2), 376-388
Article Metrics
Abstract view : 55 times | PDF view : 7 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)