Application of Reframing Techniques in Group Counseling as a Solution to Increase Social Tolerance of High School Students in Pare-Pare City
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Abdulatif, S., & Dewi, D. A. (2021). Peranan Pendidikan Kewarganegaraan Dalam Membina Sikap Toleransi Antar Siswa. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran Guru Sekolah Dasar (JPPGuseda), 4(2), 103-109.
Damayanti, R dan Nurjannah, P.U. (2020). Pengaruh Konseling Kognitif Perilaku dengan Teknik Reframing Terhadap Harga Diri Peserta Didik Kelas VIII Di MTs N 2 Bandar Lampung. Konseli: Jurnal Bimbingan dan Konseling. 3(2).
Erford. (2019). 40 Teknik Yang Harus Diketahui Setiap Konselor. Yogyakarta: pustaka pelajar.
Fatimah, S. (2019). Efektivitas Konseling Kognitif-Perilaku untuk Meningkatkan Toleransi Peserta Didik Kelas XI Farmasi SMK Al-Wafa Ciwidey Kabupaten Bandung Tahun Ajaran 2014/2015. Jurnal Bimbingan dan Konseling Islam, 6 (1), 93-12
Glinting, R & Kiki A. (2019). Toleransi dalam Masyarakat Plura. Jurnal Ilmiah Majalah Lontar, 23 (4), 1-7.
Habsy, M. (2019). Cognitive Behavior dalam Konseling Remaja. Bandung: Kanisus
Naim, N. (2019). Membangun Toleransi dalam Masyarakat Majemuk Telaah Pemikiran Nurcholis Madjid. Jurnal Multikultural & Multireligius, 12(2), 31-42.
Octavia, S. A. (2020). Motivasi belajar dalam perkembangan remaja. Deepublish.
Santrock JW. (2018). Psikologi Pendidikan Edisi Kedua. Jakarta: Kencana Prenada Media Group
Soraya, Sekti. (2020). Studi Eksperimen Penggunaan Media Diversity Doll Dan Media Gambar Sebagai Penanaman Sikap Toleransi Anak Usia 4-6 Tahun Di Raudhotul Athfal 02 Mangunsari Semarang. Indonesian Journal of Early Childhood Education Studies, 2 (2), 37-42.
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Sukandar, M. (2019). Teknik Konseling dalam Perspektif Kognitif. Semarang: Dwi Darma Press.
Yunus, F. M. (2019). Konflik Sosial di Indonesia Problem dan Solusi Pemecahannya. Substantia, 16(2), 217–228.
Article Metrics
Abstract view : 46 times | PDF view : 7 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)