The Effect of Utilizing Youtube Media on Accounting Learning Outcomes in Vocational High School Students
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. (2018). Evaluasi Program Pendidikan: pedoman teoritis praktisi pendidikan. PT Bumi Aksara.
Budiargo, D. (2015). Berkomunikasi Ala Net Generation. Kompas Gramedia.
Febriani, N., & Asmara Dewi, W. W. (2019). No Title. Universitas Brawijaya Press.
Hartoko, A. (2011). Kupas tuntas online dengan ponsel (W. Yoevestian (ed.)). Elex Media Komputindo.
Juniantoro, S. (2021). Literasi Digital Dalam Tantangan Pendidikan Abad 21. PT. Nasya Expanding Management.
Marlina., Wahab, A., & Susidamaiyanti. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran SD/MI. (Z. Alfuad (ed.); 1st ed.). Yayasan Penerbit Muhammad Zaini.
Oemar, H. (2006). Proses Belajar Mengaja. PT Bumi Aksara.
Purwanto. (2013). Evaluasi Hasil belajar. Pustaka Belajar.
Setiayana. (2021). Potensi Pemanfaatan Youtube Dalam Pembelajaran Maematika. Jurnal Pendidikan, Matematika Dan Sains, 71–90.
Sudjana, N. (2016). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. PT. Remaja Rosdakarya.
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Alfabeta.
Susanto, A. (2013). Teori Belajar & Pembelajaran di Sekolah Dasar. Fajar Interpratama Mandiri.
Tohari, H., Mustaji, Nf., & Bachri, B. S. (2019). Pengaruh Penggunaan Youtube Terhadap Motivasi Belajar Dan Hasil Belajar Mahasiswa. Kwangsan: Jurnal Teknologi Pendidikan, 7(1), 1–13. https://doi.org/10.31800/jtp.kw.v7n1.p1--13
Weda, T. R. (2020). Respon Terhadap Merk Karena Pengaruh Gangguan Penanyangan Iklan Di Youtube. CV. Jakad Media Publishing.
Article Metrics
Abstract view : 55 times | PDF view : 85 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)