The Effect of Adversity Intelligence on Learning Outcomes of Accounting Learning in High School Students in Bone Regency
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Azis, dkk (2018). Pedoman Penyusunan Skripsi dan Tugas Akhir. Makassar: Badan PenerbitUniversitas Negeri Makassar.
Dimyati & Mudjiono. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Gustia & Susanti. (2018). Pengaruh Adversity Quotient dan Kesiapan Belajar Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Ekonomi Siswa Kelas X SMAN 4 Bukit tinggi. Universitas Negeri Padang.
Hans, Jen z A. (2006). Strategi Pengembangan Diri. Jakarta: Personal Development Training.
Kunandar. (2014). Penilaian Autentik. Jakarta: Rajawali Pers.
Masyhud, S. (2012). Metode Penelitian Pendidikan. Jember: LPMPK.
Parwati, N. N. (2019). Belajar dan Pembelajaran. Depok: PT Raja Grafindo.
Rukajat, A. (2018). Pendekatan Penelitian Kuantitatif Quantitative Research Approach. Yogyakarta: Penerbit Deepublish.
Sinamo. (2010). Etos Keguruan. Jakarta: Institut darma Mahardika.
Siregar, S. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Kencana.
Stoltz. (2007). Adversity Quotient Mengubah Hambatan Menjadi Peluang. Jakarta: Grasindo.
Sudjana, N. (2009). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R& D). BAndung: Alfabeta.
Sujarweni, V.W. (2014). Metodogi Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Baru Press.
Yani, M. (2019). Pengaruh Kecerdasan Emosional. Kecerdasan Adversitas dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas XI IPA SMA Negeri Pare-Pare. Makassar: Universitas Negeri Makassar.
Article Metrics
Abstract view : 45 times | PDF view : 18 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)