The Effect of Learning Difficulties of Vocational High School Students on Learning Outcomes in the COVID-19 Pandemic Era
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Arifin, Z. (2017). Evaluasi Pembelajaran : Prinsip, Teknik, dan Prosedur. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Arikunto, U. & Suharsimi. (2015). Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Badan Perencanaan Pembangunan Nasional (BAPPENAS). (2019). Indonesia 2045 : Berdaulat, Maju, Adil, dan Makmur. Jakarta: BAPPENAS.
Djamarah. (2015). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Hanifah, Y. U. (2013). Pengaruh Kesulitan Belajar Dan Lingkungan Sekolah Terhadap Hasil Belajar Akuntansi Siswa Kelas XI IPS Sma Negeri 2 Sukoharjo Tahun Ajaran 2012/2013. Skripsi. Universitas Muhammadiyah Surakarta, Surakarta. http://eprints.ums.ac.id/23254/
Khodijah, N. (2017). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.
Marlina. (2018). Asesmen Kesulitan Belajar. Jakarta Timur: Prenadamedia Group.
Erwan, Harun, S., & D, N. (2022). ANALISIS KEJENUHAN BELAJAR SISWA SELAMA MASA PANDEMI DAN PENANGANANNYA (STUDI KASUS DI SMA KARTIKA MAKASSAR). Educandum Jurnal Ilmiah Pendidikan, 8(1), 50-61.
Maryam. (2021). Pengaruh Lingkungan Keluarga Dan Kesulitan Belajar Siswa Terhadap Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran Akuntansi Program Keahlian Akuntansi SMK Negeri 4 Makassar. Skripsi. Universitas Negeri Makassar, Makassar. http://eprints.unm.ac.id/19635/
Mulyadi. (2010). Diagnosis Kesulitan Belajar : Dan Bimbingan Kesulitan belajar Khusus. Jogjakarta : Nuha Litera.
Noor, J. (2016). Metodologi Penelitian : Skripsi, Tesis, Disertasi, & Karya Ilmiah. Jakarta : PRENADA MEDIA.
Nurjan, S. (2016). Psikologi Belajar. Ponorogo: CV. Wade Group.
Siregar, S. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT Fajar. Interpratama Mandiri.
Sudjana, N. (2019). Penilaian hasil proses belajar mengajar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya
Sujarweni,V.W.(2014). Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Pustaka baru press.
Sugiyanto. (2014). "Psikologi Pendidikan." Bab Vi Diagnostik Kesulitan Belajar (DKB), by Sugiyanto, 113-132. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta. Dipetik Oktober 24, 2021. http://staff.uny.ac.id/sites/default/files/pendidikan/sugiyanto-mpd/26-bab-6.pdf.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: CV. Alfabeta.
Sukardi. (2015). Metodologi Penelitian Pendidikan. Jakarta : PT Bumi Aksara
Warso, A. W. D. D. (2017). Penilaian : Sikap, Pengetahuan & Keterampilan. Yogyakarta: Graha Cendekia.
Wahab, R. (2016). Psikologi Belajar. Jakarta : PT RajaGrafindo Persada.
Wedhaswary, (2011). Daoed Joesoef : Pendidikan Kunci Kemajuan Bangsa.. Dipetik Oktober 23, 2021. https://edukasi.kompas.com/read/2011/10/23/15253241/~Edukasi~News.
Wenno, I. H., Dkk. (2016). "Analisis Kesulitan Belajar Dan Pencapaian Hasil Belajar Siswa Melalui Strategi Pembelajaran Inkuiri". Jurnal Ilmiah Pendidikan, 16 (3), 378-385. https://doi.org/10.21831/cp.v35i3.10706
Yusuf, M. (2017). Asesmen Dan Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Article Metrics
Abstract view : 39 times | PDF view : 16 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
PINISI JOURNAL OF EDUCATION (E-ISSN 2747-268X)