Sibling rivalry and its management (A case study of a family in makassar)
(1) 
(2) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/jppk.v6i2.5977
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Corey, G. (1995). Teori dan Praktek Konseling dan Psikoterapi. Diterjemahkan oleh Mulyarto. Semarang: IKIP Semarang Press.
Creswell, J. W. (2010). Research Design. Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif dan Mixed. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Fauziyah, R., Harsono, S., & Bhisma, M. (2017). Influences of Psycho-Socio-Economic Factors, Parenting Style, and Sibling Rivarly, on Mental and Emotional Development of Presschool Children in Sidoarjo District. Jrunal Kehamilan dan Kesehatan Anak, Vol 2, No 3, 233-244.
Howe, N., Karos, L. K., & Aquan, A. J. (2011). Sibling Relationship Quality in Eraly Adolesnece : Child and Maternal Perceptions and Daily Interactions. Infant and Child Development, Vol 2. No 2, 227-245.
Hurlock, E. (2007). Perkembangan Anak Jilid 2. Jakarta: Erlangga.
Khasanah, T. (2012). Pengaruh Kesiapan Perilaku Orang Tua dalam menghadapi Sibling Rivarly
(Cemburu) pada Anak Usia Dini di Desa Harjowinangun Barat Kecamatan Tersono Kabupaten Batang). Journal of Nonformal Education and Community Empowerment, Vol 1, No 2, 1-7.
Kolak, A. M., & Volling, B. L. (2011). Sibling Jealousy in Early Childhood : Longitudinal Links to Sibling Realtionship Quality. Infant Child Development, Vol 20, 213-226.
Kumtiyah, & Sungkowo, E. M. (2015). Partisipasi Masyarakat dalam Penyelenggaraan Pendidikan Anak Usia Dini Kelompok Bermain "Mekar Setia Budi" Penangkan Kecamatan Wonotunggal Kabupaten Batang. Journal of Nonformal Education and Community Empowerment, Vol 4, No 1, 7-14.
Lestari, V. (2017). Gambaran Pola Sibling Relationship pada Adik Usia Remaja dengan Kakak Usia Dewasa Awal. Jurnal Muara Ilmu Sosial, Humaniora, dan Seni, Vol 1, No 2, 100-108.
Niaraki, F. R., & Hassan, R. (2012). The Impact of Authorative, Permissive and Authoritarian Behavior of Parents on Self-Concept, Psychological Health and Life Quality. International Journal of Natural and Social Science, Vol 2, No 1, 78-85.
Nugraheni, & Fakhruddin. (2014). Persepsi dan Partisipasi Orang Tua terhadap Lembaga PAUD sebagai tempat Pendidikan untuk Anak Usia Dini ( Studi pada Orang Tua di Desa Tragung Kecamatan Kandeman Kabupaten Batang). Journal of Nonformal Education and Community Empowerment. Universitas Negeri Semarang, Vol 3, No 2, 49-57.
Parke, R. D., & Stewart, A. C. (2014). Social Develepment. USA: Jhon Wiley & Sons Inc.
Putri, A. (2013). Dampak Sibling Rivarly (Persaingan Saudara Kandung) pada Anak Usia Dini. Semarang : Fakultas Ilmu Pendidikan.
Putri, A. C. (2013). Dampak Sibling Rivarly (Persaingan Saudara Kandung) pada Anak Usia Dini. Jurnal Psikologi, Vol 2, No 1.
Santrock, J. W. (2013). Life Span Development (14th edition). New York: Mc Graw Hill.
Syahraini, T., Yusuf, M., & Helman, H. (2017). Peran Orang Tua dalam mengembangkan Kecerdasan Emosional Anak di Desa Petonggan Kecamatan Rakit Kulim Kabupaten Indragiri Hulu. Jurnal Al-Hikmah, Vol 14, No 2, 199-135.
Turniati, E., & Nusantoro, E. (2015). Upaya mangatasi Sibling Rivarly melalui Layanan Konseling Kelompok. Indonesian Journal of Guidance and Counseling : Theory and Application, Vol 4, No 4
Volling, B. L., Kennedy, D. E., & Jackey, L. M. (2010). The Development of Sibling Jealousy. Dalam Hart, S., L., & Legerstee., M., Handbook of Jealousy. USA: Wiley Blackwell.
Wahib, A. (2015). Konsep Orang Tua dalam membangun Kepribadian Anak. Jurnal Paradigma, Vol 2, No 1.
Whiteman, S. D., McHale, S. M., & Soli, A. (2011). Theoretical Perspectives on Sibling Relationships. Journal of Family Theory & Review, Vol 3, No 2, 124-139.
Wolke, D., Tippet, N., & Dantchev, S. (2015). Bullying in the Family : Sibling Bullying. The Lancet Psychiatry, Vol 2, No 10, 917-929.
Yuliasari, R. N., & Sungkowo, E. M. (2015). Peran Pengelola Panti Asuhan dalam Upaya meningkatkan Kedisiplinan Anak Asuh (Studi Empiris Panti Asuhan Yatim Muhammadiyah Danukusumo Kabupaten Purworejo. Journal oif Nonformal Education and Community Empowerment, Vol 4, No 2, 93-98.
Article Metrics
Abstract view : 1212 times | PDF view : 0 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Jurnal Psikologi Pendidikan dan Konseling: Jurnal Kajian Psikologi Pendidikan dan Bimbingan Konseling
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Published by:
Guidance and Counseling Study Program,
Graduate Program of Universitas Negeri Makassar
Address : Jalan Bonto Langkasa Gunungsari Baru Makassar,
90222 .Kampus PPs UNM Makassar, Building AD Room 306
Lt II Study Program BK, Indonesia
Email: jppk@unm.ac.id
p-ISSN : 2443-2202
e-ISSN : 2477-2518
JPPK UNM Indexed by:
JPPK UNM is licensed under a Lisensi Creative Commons Atribusi-NonKomersial-TanpaTurunan 4.0 Internasional.