Social Anxiety of Youth Prisoners and Guidance and Counseling Services for Prevention
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(3) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/jpkk.v0i0.4123
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdollahi, A., Talib, M. A., Mobarakeh, M. R. V., Momtaz, V., & Mobarake, R. K. (2015). Body-esteem mediates the relationship between self-esteem and social anxiety : The moderating roles of weight and gender. Child Care in Practice, 1(1), 1–14. https://doi.org/10.1080/13575279.2015.1054787
Afdal, A. (2015). Kolaboratif: Kerangka Kerja Konselor Masa Depan. Jurnal Konseling dan Pendidikan, 3(2), 1-7.
Afdal, A., Suya, M., Syamsu, S., & Uman, U. (2015). Bimbingan Karir Kolaboratif dalam Pemantapan Perencanaan Karir Siswa SMA. Jurnal Konseling dan Pendidikan, 2(3), 1-7.
Alizamar. (2016). Teori Belajar dan Pembelajaran (Implementasi dalam Bimbingan Kelompok Belajar di Perguruan Tinggi) Yogyakarta: Media Akademi.
Aqib, Zainal. (2013). Konseling Kesehatan Mental. Bandung: Yrama Widya.
Bakalim, O. (2016). Self-Confident Approach in Coping with Stress and Social Appearance Anxiety of Turkish University Students : The Mediating Role of Body Appreciation. International Journal of Higher Education, 5(4), 134–143. https://doi.org/10.5430/ijhe.v5n4p134
Bandelow, B & Stein, J. D. (2004). Social Anxiety Disorder. New York: Marcel Dekker, Inc.
Biggs, B. K., Vernberg, E. M., & Wu, Y. P. (2012). Social Anxiety and Adolescents ’ Friendships : The Role of Social Withdrawal. Jornal of Early Adolescence, 32(6), 803–823. https://doi.org/10.1177/0272431611426145
Brown, M. A., & Stopa, L. (2008). The Looming Maladaptive Style in Social Anxiety. Elsevier, 39, 57–64.
Chaplin, J. E. (2011). Kamus Lengkap Psikologi. Terjemahan oleh Kartini Kartono. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Carney, C. E., & Edinger, J. D. (2010). Insomnia and Anxiety. New York: Springer.
Clark, D. A., & Beck, A. T. (2010). Cognitive therapy of Anxiety Disorders. New York: The Guilford Press.
Damer, D. E., Latimer, K. M., & Porter, S. H. (2010). The Journal for Specialists in Group Work “ Build Your Social Confidence ”: A Social Anxiety Group for College Students. The Journal for Specialists in Group Work, 35(1), 37–41. https://doi.org/10.1080/01933920903463510
Faried, L., & Nashori, F. (2012). Hubungan Antara Kontrol Diri Dan Kecemasan Menghadapi Masa Pembebasan Pada Narapidana Di Lembaga Pemasyarakatan Wirogunan Yogyakarta. Khazanah: Jurnal Mahasiswa, 5(2), 63–74.
Festa, C. C., & Ginsburg, G. S. (2011). Parental and Peer Predictors of Social Anxiety in Youth. Child Psychiatry Hum Dev, 42(1), 291–306. https://doi.org/10.1007/s10578-011-0215-8
Fitria R. F. (2012). Penerapan Bimbingan Konseling Individu dalam Upaya Menumbuhkan Sikap Percaya Diri Narapidana (Penelitian di Lapas Sukamiskin Bandung) (Doctoral dissertation, UIN Sunan Gunung Djati Bandung).
Heniarti, D. D. (2017). Problematika Pemenuhan Hak Asasi Manusia (Ham) Anak Pidana di Lembaga Pemasyarakatan Anak. Syiar Hukum, 8(3), 234-254.
Kearney, A. C. (2005). Social Anxiety and Social Phobia in Youth. Las Veges, Nevada: Springer Science+ Business media, Inc.
Khurnia, I. (2013). Menurunkan Kecemasan Sosial melalui Pemaknaan Kisah Hidup. Psikologi, 40(1), 39–58.
Mawandha, H. G., & Ekowarni, E. (2017). Terapi Kognitif Perilaku dan Kecemasan Menghadapi Prosedur Medis Pada Anak Penderita Leukemia. JIP: Jurnal Intervensi Psikologi, 1(1), 75-92.
Nainggolan, T. (2011). Hubungan Antara Kepercayaan Diri Dengan Kecemasan Sosial Pada Pengguna Napza: penelitian di balai kasih sayang parmadi siwi. Sosiokonsepsia, 16(2), 161–174.
Nurihsan, A.J. (2007). Bimbingan dan Konseling dalam Berbagai Latar Belakang Kehidupan. Bandung: PT Refika Aditama.
Nevid, J. S., Rathus, S. A., & Greene, B. (2005). Psikologi Abnormal. Edisi ke Lima. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Papalia, D. E., Olds, S.W., & Feldman, R.D. (2009). Human Development. Jakarta: Salemba Humanika.
Peraturan Menteri Hukum dan Hak Asasi Manusia No. 18 tahun 2015 tentang Organisasi dan Tata Kerja Lembaga Pembinaan Khusus Anak.
Puspitawati, H. (2006). Pengaruh Faktor Keluarga, Lingkungan Teman dan Sekolah terhadap Kenakalan Pelajar di Sekolah Lanjutan Tingkat Atas (SLTA) di Kota Bogor.
Root, B. (2000). Understanding Panic and Other Anxiety Disorders. USA: University Press of Mississippi.
Sagalakova, O. A., Truevtsev, D. V, & Sagalakov, A. M. (2016). Cognitive and Perceptual Selectivity and Target Regulation of Mental Activity in Personal Evaluation Situations of Social Anxiety Disorder. journal of environmental & science education, 11(12), 5049–5057.
Santrock, J. W. (2007). Adolescence (Eleventh Edition). Terjemahan oleh Benedictine Widyasinta. Jakarta: Erlangga.
Sistem Database Pemasyarakatan. (2017). http://smslap.ditjenpas.go.id. (online). Diakses pada tanggal 11Oktober 2017.
Wittchen, H. U., & Fehm, L. (2003). Epidemiology and natural course of social fears and social phobia. Acta Psychiatrica Scandinavica, 108(s417), 4-18.
Yousaf, S. (2015). The Relation between Self-esteem , Parenting Style and Social Anxiety in Girls. Journal of Education and Practice, 6(1), 140–143.
Yusri, F. (2015). Konsep Diri Warga Binaan Yang Berstatus Residivis Dan Pelayanan Bimbingan Konseling Yang Dibutuhkannya Di Lembaga Pemasyarakatan Klas II A Padang. Jurnal Educative: Journal of Educational Studies, 7(1), 27-32.
Article Metrics
Abstract view : 2400 times | PDF view : 462 timesRefbacks
Copyright (c) 2018 Jurnal Psikologi Pendidikan dan Konseling: Jurnal Kajian Psikologi Pendidikan dan Bimbingan Konseling
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Published by:
Guidance and Counseling Study Program,
Graduate Program of Universitas Negeri Makassar
Address : Jalan Bonto Langkasa Gunungsari Baru Makassar,
90222 .Kampus PPs UNM Makassar, Building AD Room 306
Lt II Study Program BK, Indonesia
Email: jppk@unm.ac.id
p-ISSN : 2443-2202
e-ISSN : 2477-2518
JPPK UNM Indexed by:
JPPK UNM is licensed under a Lisensi Creative Commons Atribusi-NonKomersial-TanpaTurunan 4.0 Internasional.