Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan

Nurdiana Nurdiana(1*),

(1) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/je3s.v3i1.34349

Abstract


In the world of education, competition is increasingly unavoidable, even some educational institutions have lost their customers. Conditions of increasingly fierce competition continue to spur in order to exist and survive in carrying out the development of educational services. Some people must be able to understand the concept of marketing education services clearly so that educational services can be maintained. This is in accordance with the concept of loyalty which has an important role to complete the process of doing marketing to gain market share. The purpose of this study is to determine the types of educational services offered, the strategies used in marketing educational services, the obstacles experienced when doing marketing and to determine the response of consumers who use educational services.

Full Text:

PDF

References


Alma, B. (2003). Pemasaran Strategik. Bandung: Alfabeta.

Alma, B. (2007). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Alma, B. H. (2009). Manajemen Corporate dan Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Alma, B. (2005). Pemasaran Strategik Jasa Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Djanaid, D. (1986). Human Relation dan Publik Relation dalam Manajemen. Bandung: Alfabeta.

Faizin, I. (2017, agustus). Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan Dalam Meningkatkan Nilai Jual Madrasah. Jurnal Madaniyah, 7(2).

Hurriyati, R. (2010). Bauran Konsumen dan Loyalitas Konsumen. Bandung: Alfabeta. KBBI, T. r. (2005). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta : Balai pustaka.

Muhaimin. (2011). Manajemen Pendidikan; Aplikasinya Dalam Penyusunan Pengembangan Rencana Sekolah. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Rohmitriasih, H. S. (2015, maret). Stretegi Pemasaran Jasa Pendidikan Dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan. Jurnal manajemen pendidikan, 24(5), 402-407.

Wijaya, D. (2012). Pemasaran Jasa Pendidikan (Mengapa Sekolah Memerlukan Marketing?). Jakarta: Salemba Empat.

Sudiarta, I. n. (2011, desember). "Strategi Pemasaran: Mengintegrasikan Konsep Pemasaran Pariwisata,Gaya Hidup Konsumen dan Manajemen Destinasi Pariwisata Menuju Kualitas Pengalaman Berkelanjutan". Jurnal ilmiah manajemen dan akuntansi, 16(2).

Slameto.(2015). Belajar Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta. Soetopo, H. (2015). Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan. Volume 24 Nomor 5 Maret 2015, 402.


Article Metrics

Abstract view : 233 times | PDF view : 38 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed By:

    

 

Editorial Address: 

Department of Economics Education, Faculty of Economics, Universitas Negeri Makassar

Jalan Raya Pendidikan, Gedung BT Lantai 2, Kampus UNM Gunung Sari Baru, Kelurahan Tidung, Kecamatan Rappocini, Makassar, South Sulawesi, Indonesia, 90222

Email: [email protected]

  


Creative Commons License
Journal of Economic Education and Entrepreneurship Studies (JE3S) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.