Peningkatan Kompotensi Penulisan dan Publikasi Artikel Ilmiah Guru Sains Melalui Pelatihan PoP (Publish Or Perish)
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(4) Universitas Negeri Makassar
(5) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.35580/smart.v3i1.47069
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arta, K. S. (2019). Pelatihan penulisan artikel untuk publikasi di jurnal ilmiah untuk meningkatkan profesionalisme bagi guru-guru di Kecamatan Kubutambahan Kabupaten Buleleng. Acarya Pustaka, 5(2), 17.
Dedi Arianto. (2022). Bimbingan Teknis Publish Or Perish Dalam Meningkatkan Kemampuan Menulis Karya Ilmiah Mahasiswa . JePKM (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat), 3(1), 42–48. Retrieved from https://jurnal.stitmugu.ac.id/index.php/mengabdi/article/view/228.
Herzing (2023). Publish or Perish. https://harzing.com/resources/publish-or-perish
Jocelyn L.N. Wong (2014). How does writing for publication help professional development of teachers? A case study in China, Journal of Education for Teaching, 40:1, 78-93, DOI: 10.1080/02607476.2013.864019.
Junaid, R., Baharuddin, M. R., & Ramadhana, M. A. (2020). Bimbingan Teknis Penulisan Artikel Ilmiah bagi Guru-Guru SMP Negeri 8 Palopo, Sulawesi Selatan. Abdimas Siliwangi, 3(2), 329-338.
Pallenari, M., Saparuddin, Daud, F., Arifin, A.N. (2022). Peningkatan Publikasi Ilmiah Bagi Guru Sekolah di Kota Makassar dengan App Smashing (Mendeley dan PoP). Jurnal Abdi Negeriku, 1(2), 1-10.
Rathert, S., & Okan, Z. (2015). Writing for publication as a tool in teacher development. Elt Journal, 69(4), 363-372.
Saerang, H., Lembong, J., Sumual, S., & Tuerah, R. (2023). Strategi Pengembangan Profesionalisme Guru di Era Digital: Tantangan dan Peluang. El-Idare: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(1), 74-84. https://doi.org/https://doi.org/10.19109/elidare.v9i1.16555.
Teresa Cremin & Lucy Oliver (2017) Teachers as writers: a systematic review, Research Papers in Education, 32:3, 269-295, DOI: 10.1080/02671522.2016.1187664.
Article Metrics
Abstract view : 114 times | PDF view : 24 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Arifah Novia Arifin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Index by: