Media Edpuzzle dalam Pembelajaran Menyimak Bahasa Jerman
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/phonologie.v2i2.35298
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Angreany, F., Saleh, N., & Mannahali, M. (2021). YouTube-Based Audio Visual Media in German Listening Learning. In International Conference on Science and Advanced Technology (ICSAT).
Arsyad, A. (2019). Media Pembelajaran. Jakarta: PT. Rajagrafindo Persada.
Asrofin, R. F. (2020). Pengembangan Model Pembelajaran Blended Learning Melalui Edpuzzle Pada Mata Pelajaran Mekanika Teknik untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis di SMK Negeri 5 Surakarta. Tesis. Surakarta: Universitas Negeri Surakarta. 23 Agustus 2021. https://digilib.uns.ac.id/
Aula, M T. (2020). Improving Student’s Listening Skills Using Edpuzzle E-Learning as a Tool. Skripsi. Salatiga: IAIN Salatiga. 5 Maret 2021. http://e-repository.perpus.iainsalatiga.ac.id/id/eprint/8877
Budiarto, I. D. (2020). Pengembangan Model Pembelajaran Blended Learning Melalui Edpuzzle Pada Mata Pelajaran Mekanika Teknik Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis di SMK Negeri 5 Surakarta. Prosiding Seminar Nasional Kimia (SNK) 2020, 110 – 114.
Hijriyah, U. (2016). Menyimak Strategi dan Implikasinya Dalam Kemahiran Berbahasa. Lampung: IAIN Raden Intan Lampung.
Kokomaking, Y. O., & Usman, M. (2021). Peningkatan Kemampuan Menyimak Melalui Teknik Bisik Berantai. Interference: Journal of Language, Literature, and Linguistics, 2(2), 78-88.
Kunkel, Kathrin, Werner Scholze, dan Matthias Wermke. (2007). Duden: Deutsches Universalwörterbuch. Mannheim: Satztechnik GmbH.
Moeller, Aleidine J (Ed.). (2016). Fostering Connections, Empowering Communities, Celebrating the World. Lincoln: University of Nebraska.
Pabumbun, A. R., & Dalle, A. (2017). Problematika Pembelajaran Kemampuan Menyimak Bahasa Jerman Siswa Kelas XI SMAN 11 Makassar. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 1(2), 88-94.
Rahman, Rani Nurcita W dan Rasi Y. (2019). Menyimak & Berbicara. Jatinangor: Alqaprint Jatinangor.
Saleh, Febri A. (2018). The Effect of Edpuzzle On Students’ Listening Competence at The Eleventh-Grade Students of MAN 1 Kendari. Kendari: Universitas Halu Oleo. http://lib.uho.ac.id/library/index.php?p=show_detail&id=35614
Seidl, Linda. (2009). Hörverstehen in Theori und Praxis. GRIN Verlag, Norderstedt Germany
Selviana, Y., Mannahali, M., & Dalle, A. (2020). Hubungan antara Penguasaan Kosakata dengan Kemampuan Menyimak Bahasa Jerman Siswa Kelas XI Bahasa. Interference: Journal of Language, Literature, and Linguistics, 1(2), 148-152.
Susilana, R., dan Cepi Riyana. (2009). Media Pembelajaran. Bandung: CV. Wacana Prima
Swenson, D. (2016). Assessing Learning in a Flipped Classroom. A Publication of the Michigan Association for Computer Users in Learning, Volume 36 (2), 20. 18 Juli 2021.
Article Metrics
Abstract view : 366 times | PDF view : 89 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.