Pengaruh Penggunaan Media Quizizz Terhadap Hasil Belajar Siswa Tentang Sifat-Sifat Benda Di Kelas V SD

Musfirah Musfirah(1*), Nana Alfiana(2), Shasliani Shasliani(3),

(1) PGSD FIP Universitas Negeri Makassar
(2) UNM
(3) UNM
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/pjppsd.v2i2.33471

Abstract


This study aims to determine the effect of using quizizz learning media on student learning outcomes about the properties of objects in class V UPTD SDN 1 Barru. This research approach is quantitative with experimental research type and Pre-Experimental design in the form of One Group Pretest-Posttest Design. The results of descriptive statistical analysis show that the average value of learning outcomes using the quizizz media is increasing. The results of inferential statistical analysis by testing the hypothesis using the paired sample t-test showed Sig (2-tailed) < 0.005 (0.000 < 0.05) indicating that the significance value of 0.000 was smaller than = 0.05,H0 thus was rejected. and Ha accepted. Based on these data, it can be concluded that the use of quizizz media affects student learning outcomes about the properties of objects in class V UPTD SDN 1 Barru.

Full Text:

PDF

References


Amanah, S. A. N., Iwan, C. D., & Selamet. (2020). Pengaruh Penggunaan Aplikasi Quizizz terhadap Efektivitas Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Bestari, 17(1), 117–132.

Hapnita, W., Abdullah, R., Gusmareta, Y., & Rizal, F. (2017). Faktor Internal dan Eksternal yang Dominan Mempengaruhi Hasil Belajar Menggambar dengan Perangkat Lunak Siswa Kelas XI Teknik Gambar Bangunan SMKN 1 Padang. Cived, 5(1).

Jauhari, M. I. (2018). Peran Media Pembelajaran dalam Pendidikan Islam. Piwulang, I(1), 54–67.

Kurniawan, M. C. D., & Huda, M. M. (2020). Pengaruh Penggunaan Quizizz sebagai Latihan Soal terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas V SD. Pena Karakter, 37–39.

Mardiyan, R. (2012). Peningkatan Keaktifan dan Hasil Belajar Siswa dalam Pembelajaran Akuntansi Materi Jurnal Penyesuian pada Siswa Kelas XI IPS 3 SMAN 3 BUKITTINGGI dengan Metode Bermain Peran. Pakar Pendidikan, 10(2), 152–154.

Nudiansyah. (2019). Media Pembelajaran Inovatif.

Shasliani. (2020). Panduan Penggunaan Media Quizizz.

Solikah, H. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Interaktif Quizizz terhadap Motivasi dan Hasil Belajar Siswa pada Materi Teks Persuasif Kelas VIII di SMPN 5 Sidoarjo Tahun Pelajaran 2019 / 2020. Universitas Negeri Surabaya, 12(1), 1–8.

Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.

Suyanto, & Jihad. (2013). Menjadi Guru Profesional.


Article Metrics

Abstract view : 812 times | PDF view : 111 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.






Program Studi PGSD Kampus VI UNM Bone

Fakutas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Makassar

Office:

Jalan Jenderal Sudirman Nomor 59 Watampone Kabupaten Bone Prop. Sulawesi Selatan, Indonesia Email: [email protected] HP: 085299249197




Web Analytics Made Easy - Statcounter View My Stats