YouTube-Based Audio Visual Media in German Listening Learning
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Alqahtani, E. T. (2014). Effectiveness of Using YouTube on Enhancing EFL Students’ Listening Comprehension Skills. 62.
de Bérail, P., Guillon, M., & Bungener, C. (2019). The relations between YouTube addiction, social anxiety and parasocial relationships with YouTubers: A moderated-mediation model based on a cognitive-behavioral framework. Computers in Human Behavior, 99, 190–204. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.05.007
Ena, F. O. T. (2015). Penggunaan Youtube Sebagai Sumber Belajar Sosiolinguistik Bahasa Inggris. Jurnal Penelitian, 19(1). https://e-journal.usd.ac.id/index.php/JP/article/view/982
Fadhli, R., Nurlidia, R. F., & Syam, R. Z. A. (2019). Generasi Z pada Pemilihan Gubernur Jawa Barat: Bagaimana Mereka Berperilaku dengan Informasi. Jurnal Ilmu Informasi, Perpustakaan, dan Kearsipan, 21(1). https://doi.org/10.7454/jipk.v21i1.80
Farag, M., Bolton, D., & Lawrentschuk, N. (2019). Use of YouTube as a Resource for Surgical Education—Clarity or Confusion. European Urology Focus, S2405456919302937.
Hobri. (2009). Metodologi Penelitian dan Pengembangan (Development Research). Aplikasi pada Penelitian Pendidikan Matematika. FKIP Universitas Jember.
Lestari, R. (2017). Pengunaan Youtube Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Inggris. http://publikasiilmiah.ums.ac.id/handle/11617/9566
Liebau, E. (2019). Jugend / Youtube / Kulturelle Bildung. Horizont 2019.
Malik, A. R., & Asnur, M. N. A. (2019). Using Social Media As A Learning Media Of Foreign Language Students In Higher Education. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 18, 10.
Moghavvemi, S., Sulaiman, A., Jaafar, N. I., & Kasem, N. (2018). Social media as a complementary learning tool for teaching and learning: The case of youtube. The International Journal of Management Education, 16(1), 37–42. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.12.001
Novianti, R. (2019). Pengaruh Media Pembelajaran Youtube Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajran Ekonomi Di Sma Pasundan 7 Bandung (Survey pada mata pelajaran ekonomi dengan materi Pendapatan nasional di kelas XI IPS 2 tahun ajaran 2018/2019) [Other, FKIP UNPAS]. http://repository.unpas.ac.id
Pabumbun, A. R., & Dalle, A. (2017). Problematika Pembelajaran Kemampuan Menyimak Bahasa Jerman Siswa Kelas XI SMAN 11 Makassar. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 1(2).
Qudus, M., & Yusri. (2017). Keefektifan Penggunaan Metode Audio Lingual Dalam Pembelajaran Kemampuan Menyimak Bahasa Jerman. 6.
Usman, M., Asri, W. K., Saleh, N., & Ernawati, E. (2019). Pengaruh Media Audio terhadap Kemampuan Menyimak Bahasa Jerman Mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Jerman Universitas Negeri Makassar. Indonesian Journal of Educational Studies, 21(2).
Yusri, Y., Rosida, A., Jufri, J., & Mantasiah, R. (2018). Efektivitas Penggunaan Media Youtube Berbasis Various Approaches dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Bahasa Inggris. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing Dan Sastra, 2(2).
Article Metrics
Abstract view : 756 times | PDF view : 333 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.