Web-Based Mentimeter Learning Media in Learning German Writing Skills
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Angreany, F., & Saud, S. (2017). Keefektifan Media Pembelajaran Flashcard Dalam Keterampilan Menulis Karangan Sederhana Bahasa Jerman Siswa Kelas Xi Ipa Sma Negeri 9 Makassar. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 1(2).
Bolton, S. (1995). Problem der Leistungsmessung Lernfortschrittstests in der Grundstufe. München: Langenscheidt
Heaslip, G., Donovan, P., & Cullen, J. G. (2014). Student response systems and learner engagement in large classes. Active Learning in Higher Education, 15(1), 11–24
Januarisman, E., & Ghufron, A. (2016). Pengembangan media pembelajaran berbasis web mata pelajaran ilmu pengetahuan alam untuk siswa kelas VII. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 3(2), 166–182.
Little, C. (2016). Technological Review: Mentimeter Smartphone Student Response System. Compass, Journal of Learning and Teaching, 9(13), 64–66
Mantasiah, R., Juffri, J., & Yusri, Y. (2017). Keefektifan Model Pembelajaran Jaring Laba-Laba (Webbed) dalam Keterampilan Menulis Karangan Sederhana Bahasa Jerman. Indonesian Journal of Educational Studies, 20(2).
Morling, B., McAuliffe, M., Cohen, L., & DiLorenzo, T. M. (2008). Efficacy of personal response systems (“clickers”) in large, introductory psychology classes. Teaching of Psychology, 35(1), 45–50.
Poirier, C. R., & Feldman, R. S. (2007). Promoting active learning using individual response technology in large introductory psychology classes. Teaching of psychology, 34(3), 194–196.
Sari, H. V., & Suswanto, H. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Web Untuk Mengukur Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Komputer Jaringan Dasar Program Keahlian Teknik Komputer Dan Jaringan. 9
Setyadi, D., & Qohar, A. B. D. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Berbasis Web pada Materi Barisan dan Deret. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 8(1), 1–7.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Penerbit Alfabeta
Sundayana, R. (2014). Statistika Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Syahputra, A. F., & Mantasiah, R. (2017). Keefektifan Teknik Brainstorming Dalam Keterampilan Menulis Karangan Bahasa Jerman Siswa Kelas XI IPA. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 1(2).
Trees, A. R., & Jackson, M. H. (2007). The learning environment in clicker classrooms: Student processes of learning and involvement in large university-level courses using student response systems. Learning, Media and Technology, 32(1), 21–40.
Article Metrics
Abstract view : 436 times | PDF view : 196 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.