Improving Student Motivation and Learning Outcomes Through the Student Team Achievement Divisions Model
(1) SMA Negeri 7 Sigi, Kabupaten Sigi
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/pjoem.v2i2.51414
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. (2021). Penelitian tindakan kelas: Edisi revisi. Bumi Aksara.
Armstrong, S., & Palmer, J. (1998). Student Teams Achievement Divisions (STAD) in a twelfth grade classroom: Effect on student achievement and attitude. Journal of Social Studies Research, 22(1), 3.
Didja, M. Y. (2016). Peningkatan Hasil Belajar Ilmu Pengetahuan Alam Menggunakan Model Inkuiri Terbimbing di SD Negeri Monggang Bantul. BASIC EDUCATION, 5(6), 502–510.
Ichsan, I. Z., Dewi, A. K., Hermawati, F. M., & Iriani, E. (2018). Pembelajaran IPA dan lingkungan: analisis kebutuhan media pembelajaran pada SD, SMP, SMA di Tambun Selatan, Bekasi. JIPVA (Jurnal Pendidikan IPA Veteran), 2(2), 131–140.
Khaatimah, H., & Wibawa, R. (2017). Efektivitas Model Pembelajaran Cooperative Integrated Reading and Composition Terhadap Hasil Belajar. Jurnal Teknologi Pendidikan: Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pembelajaran, 2(2), 76–87.
Khasinah, S. (2013). Classroom action research. PIONIR: Jurnal Pendidikan, 4(1).
Kristyowati, R., & Purwanto, A. (2019). Pembelajaran literasi sains melalui pemanfaatan lingkungan. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 9(2), 183–191.
Mettetal, G. (2002). The what, why and how of classroom action research. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 6–13.
Purwono, J. (2014). Penggunaan media audio-visual pada mata pelajaran ilmu pengetahuan alam di Sekolah Menengah Pertama Negeri 1 Pacitan. Jurnal Teknologi Pendidikan Dan Pembelajaran, 2(2).
Putri, A. I. V., Kuswandi, D., & Susilaningsih, S. (2020). Pengembangan video edukasi kartun animasi materi siklus air untuk memfasilitasi siswa sekolah dasar. JKTP: Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, 3(4), 377–387.
Sugiyono. (2018). Sugiyono Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif.
Tiantong, M., & Teemuangsai, S. (2013). Student Team Achievement Divisions (STAD) Technique through the Moodle to Enhance Learning Achievement. International Education Studies, 6(4), 85–92.
Wijaya, F. (2017). Konseling Individual Dalam Mengatasi Kenakalan Siswa” Di Madrasah Tsanawiyah Negeri 1 Yogyakarta. Al-Tazkiah: Jurnal Bimbingan Dan Konseling Islam, 6(2), 95–110.
Yeung, H. C. H. (2015). Literature review of the cooperative learning strategy-student team achievement division (STAD). International Journal of Education, 7(1), 29–43.
Zaenal, A. (2009). Penelitian Tindakan Kelas Untuk guru SMP/SMA/SMK, Bandung: CV. Yrama Widya.
Article Metrics
Abstract view : 103 times | PDF view : 17 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.