Application of Reality Counseling to Improve Academic Self-Efficacy of High School Students in Enrekang District
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bariyyah, K., Hastini, R. T., & Sari, E. K. W. (2018). Konseling Realitas untuk Meningkatkan Tanggung Jawab Belajar Siswa. Jurnal Konselor, 7(1), 1–8. http://ejournal.unp.ac.id/index.php/konselor.
Cahyaningsih, N., & Setiawati, F. A. (2022). Effectiveness of Reality Group Counseling to Enhance Students’ Self-efficacy in High School. Jurnal Advances in Social Science, Education, and Humanity Research, 657. https://doi.org/10.2991/assehr.k.220405.027
Dewi, N. L. P. T. (2021). Penerapan Metode Gayatri Mantra dan Emotional Freedom Technique (GEFT) Pada Aspek Psikologis. Pasuruan : Qiara Media.
Mulawarman., Rahmawati, A. I. N., & Arifuddin, I. (2020). Konseling Kelompok Pendekatan Realitas Pilihan dan Tanggung Jawab (Edisi Pert). Jakarta Timur : Penerbit Prenada Media.
Ningsih, W. F., & Hayati, I. R. (2020). Dampak Efikasi Diri Terhadap Proses & Hasil Belajar Matematika. Journal On Teacher Education, 1(2), 26–32. https://journal.universitaspahlawan.ac.id/index.php/jote/article/view/514/441
Pandang, A., & Anas, M. (2019). Penelitian Eksperimen dalam Bidang Konseling (Konsep Dasar & Aplikasinya Tahap Demi Tahap). Makassar: UPT Badan Penerbit UNM.
Payadnya, I. P. A. A., & Jayantika, I. G. A. N. (2018). Panduan Penelitian Eksperimen Beserta Analisis Statistik dengan SPSS. Yogyakarta : Penerbit Deepublish.
Setiawan, M. A. (2018). Pendekatan-Pendekatan Konseling (Teori dan Aplikasi). Yogyakarta : Penerbit Deepublish.
Suciono, W. (2021). Berpikir Kritis (Tinjauan Melalui Kemandirian Belajar, Kemampuan Akademik dan Efikasi Diri). Indramayu: Penerbit Adab.
Article Metrics
Abstract view : 56 times | PDF view : 20 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.