Implementasi Platform Sevima Edlink di Kelas Bahasa Inggris di Perguruan Tinggi
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abbad, M.M., Morris, D., & de Nahlik, C. (2009). Looking under the Bonnet: Factors Affecting Student Adoption of E-Learning Systems in Jordan. The International Review of Research in Open and Distance Learning.
Algahtani, A. . (2011). Evaluating the Effectiveness of the E-Learning Experience in Some Universities in Saudi Arabia from Male Students’ Perceptions. Durham University.
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.
European Commission. (2011). The E-Learning Action Plan: Designing Tomorrow’s Education.
Gunawan & Murtopo. (2020). Efektivitas Media Pembelajaran Daring Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Berbasis Radio Streaming Pada Masa New Normal Covid-19 Di SMA Namira Medan. Jurnal Tazkiya, 9.
Johnson, R. B., & Christensen, L. (2019). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. SAGE Publications, Incorporated.
LaRose, R., Gregg, J., & Eastin, M. (1998). Audio Graphic Telecourse for the Web: An Experiment. Journal of Computer Mediated Communications, 4 (2).
Liaw, S.S., & Huang, H. . (2003). Exploring the World Wide Web for Online Learning: A Perspective from Taiwan. Educational Technology, 27–32.
Miles, M.B., Huberman, A.M., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis, A Methods Sourcebook (3rd Editio). United States of America: SAGE Publications, Inc.
Mulyasa. (2005). Menjadi Guru Profesional: Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nata, A. (2009). Perspektif Islam Tentang Strategi Pembelajaran. Jakarta: Kencana.
Novandini, C.D & Luta, M. W. . (n.d.). Pemanfaatan kelas virtual sevima edlink untuk memotivasi mahasiswa pendidikan matematika semester 1 matakuliah aljabar & trigonometri, 393–399.
Payong, M. R. (2011). Sertifikasi Profesi Guru: Konsep Dasar, Problematika, dan Implementasinya. Jakarta: Indeks.
Rosanti, A., Alfiani., Isbandar, N. (2020). Kemampuan Berfikir Kritis Matematis Menggunakan Model Pembelajaran E-learning Berbantuan Aplikasi Sevima Edlink. JP3, 15.
Wibowo, A & Rahmayanti, I. (2020). Penggunaan Sevima Edlink Sebagai Media Pembelajaran Online untuk Mengajar dan Belajar Bahasa Indonesia. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(2).
Article Metrics
Abstract view : 103 times | PDF view : 13 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.