Improving the Duration of Eye Contact in Autistic Children through Look and Say Techniques in Special Schools
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical manual of Mental Disorders. 5th edition. (DSM-5 TM). Washington, dc: American Psychiatric Association
Andrianto, T. (2018). Meningkatkan durasi kontak mata anak autis disorder usia 6-12 tahun melalui teknik look and say si SLB Panca Bhakti Madiun (Doctoral dissertation, Universitas Negeri Malang).61.(5)https://doi.org/10.1598/rt.61.5.1
Arifin. 2010. Metodologi Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Azwandi. 2005. Mengenal dan Membantu Penyandang Autisme. Jakarta:Depdiknas Dirjen Pendidikan Tinggi
Carbone, V. J, O' Brien, L, Sweeny Kerwin, E. J, & Albert, K. M (2013). Teaching Eye Contact to Children Witn Autism A Conceptual Analysis and Single Case Study. Education and Treatment of Children, 36, 139-159.
Depdiknas. 2002. Pedoman Pelayanan Pendidikan Bagi Anak Autistik. Jakarta: Depdiknas Dirjen Pendidikan Tinggi Direktorat Pendidikan Khusus Dan Layanan Khusus
Exkorn S. Karen. 2005. The Autism SourcebookDiagnosis, Treatment,Coping, An Healing.New York ; Collins.
Hadis, A. Dan Hadism B. Nurhayati. 2017 Pendidikan Peserta Didik Autistik. Makassar: Badan penerbit universitas negeri makassar.
Handojo. 2003. Autisma. Jakarta : PT. Bhuana Ilmu Populer
Handojo. 2004. Autisme : Petunjuk Praktis & Pedoman Materi untuk Mengajar Anak Normal, Autis dan Perilaku Lain. Jakarta: Bhuana Ilmu Populer
Hendarko, A.C & Anggraika, I. (2018). Efektivitas Teknik Prompting dan Positive Reinforcement untuk meningkatkan fRekuensi Kontak mata pada Anak Prasekolah dengan autisme. jurnal Psikogenesis. Vol 6:2. 176 – 185
Indrawan, R., Emzir, E., & Boeriswati, E. (2021). Peningkatan Keterampilan Membaca Bahasa Arab Melalui Teknik Look And Say (Penelitian Tindakan Siswa Kelas Iv Sdit Segar Amanah). Bahtera: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra,20(2),216-224.http://id.portalgaruda.org/index.php?ref=browse&mod=viewarticle&article=202.261
Irman dkk. 2008. Bahasa Indonesia 2 BSE. Jakarta: Pusat Perbukuan, Jakarta: Pusat Perbukuan, Departemen Pendidikan Nasional
Kennedy, & Shawn, M. (2008). Eye Contact and Autism. American Journal of Nursing, 21.
Kennedy, M., & Shawn, M. A. (2008). Eye Contact and Autism. American Journal of Nursing, 108(11).
Lord, C., Brugha, T. S., Charman, T., Cusack, J., Dumas, G., Frazier, T., ... & Veenstra-VanderWeele, J. (2020). Autism spectrum disorder. Nature reviews Disease primers, 6(1), 1-23.https://doi.org/10.2020/jpa.v6.1.3044
Lyons, V., & Fitzgerald, M. (2013). Atypical sense of self in autism spectrum disorders: a neuro-cognitive perspective. In Recent Advances in Autism Spectrum Disorders-Volume I. IntechOpen.https://books.google.co.id/books?id=dCAlEAAAQBAJ
Marthasari,Yuningsih,Sumarjo.2008. Bahasa dan Sastra Indonesia 2 BSE. Jakarta:Pusat Perbukuan, Departemen Pendidikan Nasional
Maulizan, M. (2015). Teaching Reading Comprehension technical look to Junior High School Students. English Education Journal, 6(3), 370-382.
Mudijito, Praptomo, dkk. (2008) Pendidikan Anak Autis. Jakarta: Depdikbud.
Mudjito,Harizal, dkk. 2014. Layanan Pendidikan Transisi Anak Autis. Jakarta:
Mudyahardjo Redja, 2012. Pengantar Pendidikan. Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada
Nabila, G. (2022). The Effectiveness Of Look-Say Method I(Placeholder1) Teaching Reading Ability At Az Zuhra Elementary School Pekanbaru (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau).repository.uin-suska.ac.id
Priyatna Andri. 2010. Amazing Autism!.Jakarta :
PT.GramediaRosdakarya Purwanto. 2009. Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar
Sari, N. (2016). Pola Pelaksanaan Bimbingan dan Konseling untuk Mengoptimalkan Kemampuan Anak Autis di Sekolah Dasar. JBKI (Jurnal Bimbingan KonselingIndonesia), 1(2), 31-35.http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/JKTO/article/view/3002
Sinring, A, dkk. 2012.Pedoman Penulisan Skripsi Program S-1.Fakultas Ilmu Pendididkan UNM. Makassar: percetakan budi utama prima.
Sudjana, N. 2006. Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandug: PT RemajaSunanto, Juan. (2005). Pengantar Penelitian Dengan Subyek Tunggal. CRICED University, Tokyo.
Article Metrics
Abstract view : 60 times | PDF view : 22 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.