Efektifitas Pemasaran Asuransi Syariah Dengan Media Sosial (Studi Kasus PT. Prudential Syariah Binjai)

Aulia Monica(1*), Laylan Syafina(2), Budi Dharma(3),

(1) Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
(2) Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
(3) Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/jekpend.v7i1.58011

Abstract


This research aims to determine the effectiveness of the use of social media used by Prudential Syariah Binjai. The method used in this research is descriptive method. Descriptive research is a form of research that aims to describe existing phenomena, both natural and man-made. In this case, the research problem is a study that describes the effectiveness of sharia insurance marketing using social media (case study at the PT Prudential Syariah Binjai agency). Marketing is done for free on social networks, without paying, without having to open or rent an external shop. Progress and the digital era in accessing social networks have not had a big influence, so the effectiveness of sharia insurance marketing on social networks is not very effective in all commercialized social networks.

Keywords


sharia insurance, marketing, social media

Full Text:

PDF

References


Budi Dharma, Lia Purnama Sari, & Zahrina Ghaisany Pulungan. (2022). PENGARUH MEDIA SOSIAL TERHADAP KEBERHASILAN USAHA. Jurnal Penelitian Ekonomi Manajemen dan Bisnis, 1(4), 216–225. https://doi.org/10.55606/jekombis.v1i4.942

Ernawati, E. (2020). STRATEGI PEMASARAN PRODUK ASURANSI SYARIAH PADA PT. PRUDENTIAL LIFE ASSURANCE CABANG KOTA YOGYAKARTA. ADL ISLAMIC ECONOMIC : Jurnal Kajian Ekonomi Islam, 1(2), 99–112. https://doi.org/10.56644/adl.v1i2.14

Harahap, A. S., & K., K. (2022). Determinan Proporsi Dana Tabarru’ pada Lembaga Keuangan Asuransi Jiwa Syariah. ManBiz: Journal of Management and Business, 2(1), 10–26. https://doi.org/10.47467/manbiz.v2i1.1748

Lestari, A., & Aslami, N. (2022). Strategi Pemasaran Produk Asuransi Syariah. Mimbar Kampus: Jurnal Pendidikan dan Agama Islam, 21(2), 80–89. https://doi.org/10.47467/mk.v21i2.882

Marliyah, Dharma, B., & Syarbaini, A. M. B. (2023). The Maturity of Risk Management in Indonesian Islamic Universities. Jurnal Riset Bisnis dan Manajemen, 16(2), 117-125. Doi: 10.23969/jrbm.v16i2.7296.

Marliyah, Yafiz, M., Dharma, B., & Syarbaini, A. M. B. (2022). ’Amid: Islamic Integrative Approach as Survey Model. Indonesian Journal of Islamic Literature and Muslim Society, 7(1), 17–32.

Mohamad, R., & Rahim, E. (2021). STRATEGI BAURAN PEMASARAN (MARKETING MIX) DALAM PERSPEKTIF SYARIAH. 2.

Permana, A., & Santoso, A. (2021). Peran Lama Usaha dalam Memediasi Pengaruh Kapabilitas Komunikasi Sosial Media Terhadap Kinerja Pemasaran. 1.

Pratiwi, D., Nataliawati, R., Dewi, A., & Haskim, M. B. (2020.). ANALISIS EFEKTIVITAS DAN KONTRIBUSI PENERIMAAN PAJAK BEA PEROLEHAN HAK ATAS TANAH DAN BANGUNAN TERHADAP PENDAPATAN ASLI DAERAH KABUPATEN LAMONGAN.

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL SEBAGAI MEDIA PROMOSI. Jurnal Common, 3(1), 71–80. https://doi.org/10.34010/common.v3i1.1950

Rasam, F., & Sari, A. I. C. (2019). Peran Pemasaran dalam Kegiatan Usaha pada Masyarakat di Desa Jatibaru, Cikampek. JABE (Journal of Applied Business and Economic), 5(2), 82. https://doi.org/10.30998/jabe.v5i2.3341

Riki, R. (2023). EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL DALAM PERANAN. 4(1).

Romdonny, J., Rosmadi, M. L. N., & Halim, J. K. A. (2018). PERAN MEDIA SOSIAL DALAM MENDUKUNG PEMASARAN PRODUK ORGANISASI BISNIS. 1(2).

Siregar, M., & Syahriza, R. (2023). Analisis Minat Masyarakat Memiliki Asuransi Syariah (Studi Kasus Kabupaten Padang Lawas Kecamatan Aek Nabara).

Sumenge, A. S. (2013). ANALISIS EFEKTIFITAS DAN EFISIENSI PELAKSANAAN ANGGARAN BELANJA BADAN PERENCANAAN PEMBANGUNAN DAERAH (BAPPEDA) MINAHASA SELATAN.

Syahrizal, A., & Setiawawan, H. (2020.). STRATEGI PEMASARAN TABUNGAN WADI’AH SIMPATIK PADA BANK SYARIAH MANDIRI CABANG KUALA TUNGKAL.

Syifa Milia Kerin, A. M. (2022). Pengaruh Digital Marketing dan Celebrity Endorsement Terhadap Keputusan Pembelian Produk Erigo di Kota Cirebon. https://doi.org/10.5281/ZENODO.7080641

Tamara, N. (2019.). PERAN DAN STRATEGI PEMASARAN AGEN DALAM MEMPERTAHANKAN LOYALITAS NASABAH PADA PT. PRUDENTIAL LIFE ASSURANCE CABANG BINJAI (AGENCY PRUSYARIAH PRESTASI AGENCY).

Tiris Sudrartono. (2019). EFEKTIVITAS STRATEGI BAURAN PEMASARAN TERHADAP DAYA SAING PRODUK BONEKA. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 10(2). https://doi.org/10.32670/coopetition.v10i2.46

Valentika, N., Zenabia, T., Muslim, M., Rosini, N. I., & Nining, N. (2020). IMPLEMENTASI SOSIAL MEDIA MARKETING DALAM MENINGKATKAN JARINGAN PASAR. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat (JPKM) - Aphelion, 1(01), 68. https://doi.org/10.32493/jpka.v1i01.6907

Winarno, S. H. (2015). ANALISIS PERBANDINGAN ASURANSI SYARIAH DAN ASURANSI KONVENSIONAL. 1.

Yusrizal, Y., & Lubis, F. A. (2020). POTENSI ASURANSI SYARIAH DI SUMATERA UTARA. HUMAN FALAH: Jurnal Studi Ekonomi dan Bisnis Islam, 7(2). https://doi.org/10.30829/hf.v7i2.8851


Article Metrics

Abstract view : 39 times | PDF view : 16 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Aulia Monica

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Has been Indexed and Abstracted by:

Google Scholar Index Copernicus  PKP Index  Dimensions

 Microsoft Academic Search

 

Published by:

Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Makassar

Office:

Jalan Raya Pendidikan, Fakultas Ekonomi Kampus UNM Gunungsari Baru Kec. Rappocini Kota Makassar. Prop. Sulawesi Selatan, Indonesia Email: jekpend.fe@unm.ac.id Contact+6285341579686