KLASIFIKASI TENAGA PENDIDIK SEBAGAI DASAR PENDEKATAN DALAM SUPERVISI KLINIS
(1) Institut Agama Islam Negeri Kediri
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/jak2p.v4i2.53309
Abstract
Keywords
References
Altun, M. (2017). The Effects of Teacher Commitment on Student Achievement: A Case Study in Iraq. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 7(11). https://doi.org/10.6007/ijarbss/v7-i11/3475
Burhanuddin, Sutopo, H., Imron, A., Maisyaroh, & Ulfatin, N. (2007). Supervisi Pendidikan dan Pengajaran (konsep, pendekatan, dan penerapan pembinaan professional). Rosindo.
Dana, P. (2019). 202. DAIWI WIDYA Jurnal Pendidikan, 6, 61–72.
Dea, M. & A. A. (2016). GUIDED PAPER ON DEVELOPMENTAL SUPERVISION: CRITICAL REVIEW.
Glickman, C. (1981). Development supervision: Alternative practice for helping teacher improve instruction. Association for Supervision and Curriculum Development.
Gunawan. (2023). PENERAPAN PENDEKATAN SUPERVISI KOLABORATIF UNTUK MENINGKATKAN KOMPETENSI PROFESIONAL GURU DI SMP NEGERI 4 LAHAT. Jurnal Inovasi Karya Ilmiah Guru, 3(1), 1–9.
Jalil, A., & Setiawan, D. (2022). PROSES SUPERVISI DIREKTIF, NON-DIREKTIF DAN KOLABORATIF DALAM MENINGKATKAN KINERJA GURU MADRASAH TSANAWIYAH. AKADEMIKA Jurnal Manajemen Pendidikan Islam Institut Agama Islam Sunan Kalijogo Malang, 4, 1–14.
Laela, S. F. N., Maimun, A., & Nursikhin, M. (2023). Supervisi Pembelajaranbagi Guru PAI di Era Post Pandemi Covid-19. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Nusantara (JPkMN), 4(3), 1680–1686.
Maghfhirah, S. (2019). PEMIKIRAN BEHAVIORISME DALAM PENDIDIKAN (Study Pendidikan Anak Usia Dini).
Ningsih, I. W., Mayasari, A., & Ruswandi, U. (2022). Konsep Pendidikan Multikultural di Indonesia. EDUMASPUL Jurnal Pendidikan, 6(1), 1083–1091.
Rahman, A. (2021). Supervisi dan Pengawasan dalam Pendidikan. JURNAL PILAR: Jurnal Kajian Islam Kontemporer, 12(2), 50–65.
Runtifasih. (2023). Upaya meningkatkan efektifitas kinerja guru dalam proses pembelajaran melalui supervisi akademik dengan pendekatan kolaboratif. Manajerial : Jurnal Inovasi Manajemen Dan Supervisi Pendidikan, 3(3), 237–244.
Shu, K. (2022). Teachers’ Commitment and Self-Efficacy as Predictors of Work Engagement and Well-Being. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.850204
Suryani, C. (2015). IMPLEMENTASI SUPERVISI PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN PROSES PEMBELAJARAN DI MIN SUKADAMAI KOTA BANDA ACEH Cut Suryani. In Jurnal Ilmiah DIDAKTIKA Agustus (Vol. 16, Issue 1).
Yulianto, E. (2023). Pembinaan Guru dengan Pendekatan Supervisi Direktif. Al-Abshar: Journal of Islamic Education Management, 2(1), 65–82. https://doi.org/10.58223/al-abshar.v2i1.68
Article Metrics
Abstract view : 27 times |This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Published by:
Jurusan Administrasi Pendidikan
Fakutas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Makassar
has been Indexed and Abstracted by:
Dedicated to:
This is a website that publishes an open-access article distributed under a Creative Commons License Attribute-ShareAlike 4.0 International License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.