Analysis of Learning Difficulties of Mathematics for Vocational School Students in the 3T Area
(1) Bosowa University
(2) Bosowa University
(3) Bosowa University
(4) Lembaga Pendidikan Permata Bunda
(5) Bosowa University
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/ijes.v26i1.47104
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Azhimuh, A. B., Turmuzi, M., & Wahidaturrahmi, W. (2021). Analisis Kesulitan Belajar Matematika Materi Sistem Persamaan Linear Dua Variabel. Griya Journal of Mathematics Education and Application, 1(2), pp. 196–201. https://doi.org/10.29303/griya.v1i2.44
Cahirati, P. E. P., Makur, A. P., & Fedi, S. (2020). Analisis Kesulitan Belajar Siswa dalam Pembelajaran Matematika yang Menggunakan Pendekatan PMRI. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika, 9(2), pp. 227–238. https://doi.org/10.31980/mosharafa.v9i2.576
Jamal, F. (2014). Analisis Kesulitan Belajar Siswa dalam Mata Pelajaran Matematika pada Materi Peluang Kelas XI IPA SMA Muhammadiyah Meulaboh Johan Pahlawan. Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), pp. 18-36.
Laili, F. J. & Puspasari, R. (2019). Analisis Kesulitan Belajar Matematika Siswa Ditinjau dari Kemampuan Koneksi Matematika. JP2M (Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Matematika), 4(2), pp.1-10. https://doi.org/10.29100/jp2m.v4i2.951
Nurfallah, M. & Pradipta, T. R. (2021). Motivasi Belajar Matematika Siswa Sekolah Menengah Selama Pembelajaran Daring di Masa Pandemi COVID-19. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 5(3), pp. 2425–2437. https://doi.org/10.31004/cendekia.v5i3.752
Pramesti, C. & Prasetya, A. (2021). Analisis Tingkat Kesulitan Belajar Matematika Siswa dalam Menggunakan Prinsip Matematis. Edumatica: Jurnal Pendidikan Matematika, 11(02), pp. 9–17. https://doi.org/10.22437/edumatica.v11i02.11091
Putra, A. P. (2019). Analisis Kesulitan Belajar Matematika pada Topik Logika di SMK Muhammadiyah 3 Klaten Utara. Academy of Education Journal, 10(1), pp. 22-33. https://doi.org/10.47200/aoej.v10i01.268
Putra, M. T. F., Arianti, A., & Elbadiansyah, E. (2019). Analisis Penerapan Model dan Metode Pembelajaran Tepat Guna pada Daerah 3t (Terdepan, Terpencil, dan Tertinggal) di Kabupaten Mahakam Ulu’. Sebatik, 23(2), pp. 317–323. https://doi.org/10.46984/sebatik.v23i2.776
Sholihah, A. & Kurniawan, R. Y. (2016). Analisis Pengaruh Motivasi Belajar dan Lingkungan Belajar terhadap Hasil Belajar. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 4(3), pp. 1-5.
Simbolon, S. & Harahap, A. (2021). Analisis Proses Pembelajaran Matematika pada Masa COVID-19. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 5(2), pp. 2020–2028. https://doi.org/10.31004/cendekia.v5i2.646
Sitepu, E. (2022). Analisis Kesulitan Belajar Siswa dalam Pembelajaran Matematika pada Pokok Bahasan Matriks Siswa Kelas XI SMK Swasta Bintang Langkat. Jurnal Serunai Matematika, 14(2), pp. 133-141. https://doi.org/10.37755/jsm.v14i2.696
Syafii, A. (2018). Perluasan dan Pemerataan Akses Kependidikan Daerah 3T (Terdepan, Terluar, Tertinggal). Dirasat: Jurnal Manajemen Dan Pendidikan Islam, 4(2), pp. 153–171. https://doi.org/10.26594/dirasat.v4i2.1535
Utari, D. R., Wardana, M. Y. S., & Damayani, A. T. (2019). Analisis Kesulitan Belajar Matematika dalam Menyelesaikan Soal Cerita. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 3(4), pp. 534-540. https://doi.org/10.23887/jisd.v3i4.22311
Article Metrics
Abstract view : 102 times | PDF view : 33 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Abdurrachman Rahim, Elsiana Tappi Mangampang, Ahmad Swandi, Sri Rahmadhanningsih, Soma Salim S
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.