GAME EDUKASI DUA DIMENSI PENGENALAN HEWAN BERDASARKAN CARA BERKEMBANGBIAKNYA

Ngakan Putu Darma Yasa(1*), Ni Kadek Nita Noviani Pande(2),

(1) STMIK STIKOM INDONESIA DENPASAR
(2) STMIK STIKOM INDONESIA DENPASAR
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/tanra.v8i1.19736

Abstract


This research aims to produce learning media in the form of educational games. This educational game can be filled with learning content needed by children so as to provide new learning alternatives. The stages in this research start from collecting data by observation method, interview, documentation and literature. Game design through several stages, namely pre-production, production and post-production. Educational games designed to contain animal recognition materials based on how to breed. Animals featured in the game are animals that are often found everyday such as chickens, rabbits and elephants. Desktop-based educational games mean they can only be played on a computer.

 


Keywords


Educational Games, Animals, How to Breed

Full Text:

PDF

References


Suryana, D. (2016). Pendidikan Anak Usia Dini : stimulasi dan aspek perkembangan Anak. Kencana.

Henry, S. (2010). Cerdas dengan Game. PT. Gramedia.

Habibu Rahman, R. K. (2020). No TitlePengembangan Nilai Moral dan Agama Anak Usia Dini. Edu Publisher.

Anik Vega Vitianingsih. (2016). Game Edukasi Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini. Jurnal INFORM, Vol. 1, 25.

Putra, D. W. (2016). Game Edukasi Berbasis Android Sebagai Media Pembelajaran Untuk Anak Usia Dini. Jurnal Informatika Merdeka Pasuruan, 1.

Sari, P. I. (2015). Game Edukasi Mata Pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam (IPA) Dan Ilmu Pengetahuan Sosial (IPS) Pada Sekolah Dasar Negeri Sooka I Punung Kabupaten Pacitan. Journal Speed – Sentra Penelitian Engineering Dan Edukasi, 7.

Ridwan Arif Rahman, D. T. (2016). Pengembangan Game Edukasi Pengenalan Nama Hewan dan Habitatnya Dalam 3 Bahasa Sebagai Media Pembelajaran Berbasis Multimedia. Jurnal Algoritma Sekolah Tinggi Teknologi Garut, Vol. 13, 184.

Limbong, Toni & Simarmata, J. (2020). Media dan Multimedia Pembelajaran: Teori & Praktik. Yayasan Kita Menulis.

Binanto, I. (2010). Multimedia Digital - Dasar Teori dan Pengembangannya. In C.V Andi Offset. Andi Offset.

Wirania, S. (2010). A-Z Warna Interior Rumah Tinggal. Griya Kreasi.

Rachman, S. (2012). Perancangan Mobile Game Edukatif “Mewarnai Gambar” Dengan Adobe Flash Cs5. Repository.Amikom.Ac.Id.

Andri Setiawan, Henry Praherdhiono, S. (2019). Penggunaan Game Edukasi Digital Sebagai Sarana Pembelajaran Anak Usia Dini. Jurnal Inovasi Teknologi Pembelajaran, Vol 6, 41.

Tim Tunas Karya Guru. (2013). Kreatif Ilmu Pengetahuan Alam Kelas 3 untuk Sekolah Dasar. Duta.

Jayanegara I Nyoman, A. P. Y. I. W. (2015). Perancangan Game Jalak Bali Berbasis Android. Jurnal Nasional Pendidikan Teknik Informatika (JANAPATI), Vol. 4, 29.


Article Metrics

Abstract view : 538 times | PDF view : 6 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
';



Copyright (c) 2021 TANRA: Jurnal Desain Komunikasi Visual Fakultas Seni dan Desain Universitas Negeri Makassar

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Alamat Redaksi / Tata Usaha:
Program Studi Desain Komunikasi
Fakultas Seni dan Desain
Universitas Negeri Makassar
Telp. (0411) 888524 Faks. (0411) 888524
Kampus Fakultas Seni dan Desain
Jl. Daeng Tata, Parang Tambung,
Makassar, Sulawesi Selatan

e-mail: jurnaldeskomvisunm@gmail.com

Lisensi Creative Commons
Jurnal TANRA  dilisensikan dengan  Lisensi Internasional Atribusi-Nonkomersial 4.0 Creative Commons .

Jurnal TANRA diindeks oleh