Keefektifan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Tea Party dalam Keterampilan Berbicara Bahasa Jerman

Riskayanti Riskayanti(1*), Wahyu Kurniati Asri(2),

(1) Fakultas Bahasa dan Sastra. Universitas Negeri Makassar
(2) Fakultas Bahasa dan Sastra. Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/eralingua.v3i1.8760

Abstract


The purpose of this study was to obtain data about the effectiveness of the Tea Party cooperative model in German speaking skills. This research is a quasi-experimental study. Data collection tecnique is speaking skills tests. Data were analyzed using t-test analysis. The results of data analysis show that t count 6.141> t table 1.998 at a significant level of 0.05. The results showed that the Cooperative Tea Party Type learning model was effectively used in  increasing students' German speaking skills

Full Text:

PDF

References


Colorado, C. (2007). Cooperative learning strategy. Diakses di http://www. colorincolorado.org/educators/content/cooperative/

Fathurrohman, Muhammad. (2015). Model-model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.

Hammoud, Antje, dan Ratzki, Anne. (2008). Was ist Kooperatives Lernen. SV Reichersdorf/Konstantin Wolff: Goethe Institut.

Huda, Miftahul. (2014). Cooperative Learning Metode, Teknik, Struktur dan Model Penerapan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Khamidiyah, Izzah Riyatna. (2018). Penerapan Cooperative Learning Tipe Tea Party Untuk Meningkatkan Keterampilan MenemukanIde Pokok Paragraf Pada Mata Pelajaran Bahasa indonesia Di Kelas Iv Mi Bina Bangsa Krembangan Surabaya. Skripsi: Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya. Diakses di

http://digilib.uinsby.ac.id/22632/2/Izzah%20Riyatna%20Khamidiyah_D07214006.pdf pada tanggal 20 Februari 2018 pukul 10.00 WITA

Pebriani, Vina dkk. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Tea Party Untuk Meningkatkan Penguasaan Kosakata Bahasa Jepang Siswa Kelas X SMA Bpi 1 Bandung. Bandung: Jurnal. Universitas Pendidikan Indonesia.

Riyanto, Yatim. (2009). Paradigma Baru Pembelajaran: Sebagai Referensi bagi Pendidik dalam Implementasi Pembelajaran yang Efektif dan Berkualitas. Jakarta: Kencana.

Warsono dan Hariyanto. (2017). Pembelajaran Aktif: Teori dan Asesmen. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.


Article Metrics

Abstract view : 666 times | PDF view : 65 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

Flag Counter

 

Eralingua has been indexed by: