Development of Line Layout Models to Increase Student Involvement in Physical Education, Sports, and Health’s Learning at The Sports Court
(1) Universitas Negeri Malang
(2) Universitas Negeri Malang
(3) Universitas Negeri Malang
(4) Universitas Negeri Malang
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/cjpko.v16i3.67678
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al-Kansa, B. B., Agustini, S., & Pertiwi, P. I. (2023). Pengaruh Penataan Tempat Duduk Terhadap Keefektifan Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan dan Konseling (JPDK), 5(1), 683-687. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.10860
Andjarwati, T. (2015). Motivasi dari sudut pandang teori hirarki kebutuhan Maslow, teori dua faktor Herzberg, teori xy Mc Gregor, dan teori motivasi prestasi Mc Clelland. JMM17: Jurnal Ilmu ekonomi dan manajemen, 2(01). https://doi.org/10.30996/jmm17.v2i01.422
Arianti, A. (2019). Peranan guru dalam meningkatkan motivasi belajar siswa. Didaktika: Jurnal Kependidikan, 12(2), 117-134. http://dx.doi.org/10.30863/didaktika.v12i2.181
Cahyono, D. D., Hamda, M. K., & Prahastiwi, E. D. (2022). Pimikiran abraham maslow tentang motivasi dalam belajar. TAJDID: Jurnal Pemikiran Keislaman Dan Kemanusiaan, 6(1), 37-48. https://doi.org/10.52266/tadjid.v6i1.767
Cleopatra, M. (2015). Pengaruh gaya hidup dan motivasi belajar terhadap prestasi belajar matematika. Jurnal Formatif, 5(2), 168-181. 10.30998/formatif.v5i2.336
Hidayat, M., Miskadi, M. S., & Murtikusuma, R. P. (Eds.). (2022). Metode Diskusi Tipe Kokok Meningkatkan Motivasi, Aktivitas dan Prestasi Belajar Siswa. Penerbit P4I.
Irfan, F. H. (2021). Efektivitas Penggunaan Aplikasi Fun Easy Learn Bahasa Arab Berbasis Mobile Learning Untuk Penguasaan Kosakata (Mufradat) Di UKM EASA IAIN Purwokerto [Skripsi, IAIN Purwokerto]. Http://Repository.Iainpurwokerto.Ac.Id/11388/
Nuraini, A. S., Annisa, H., Rahmayanti, I., Ayuni, L. Q., Makiyyah, N. Z. N., Aprilianti, S. N., & Mulyana, A. (2024). Integrasi Nilai-Nilai Karakter Dalam Pembelajaran Pendidikan Jasmani, Olahraga, Dan Kesehatan (PJOK) Di Jenjang Sekolah Dasar. Mutiara: Jurnal Penelitian dan Karya Ilmiah, 2(3), 80-94. https://doi.org/10.59059/mutiara.v2i3.1239
Mulyana, A., Lestari, D., Pratiwi, D., Rohmah, N. M., Tri, N., Agustina, N. N. A., & Hefty, S. (2024). Menumbuhkan Gaya Hidup Sehat Sejak Dini Melalui Pendidikan Jasmani, Olahraga, Dan Kesehatan. Jurnal Bintang Pendidikan Indonesia, 2(2), 321-333. https://doi.org/10.55606/jubpi.v2i2.2998
Mustafa, P. S. (2020). Kontribusi Kurikulum Pendidikan Jasmani, Olahraga, dan Kesehatan di Indonesia dalam Membentuk Keterampilan Era Abad 21. Jurnal Pendidikan: Riset Dan Konseptual, 4(3), 437-452. https://doi.org/10.28926/riset_konseptual.v4i3.2
Resita, C. (2023). Pengaruh Pendidikan Jasmani Terhadap Fungsi Kognitif dan Capaian Belajar Peserta Didik. JPKO Jurnal Pendidikan dan Kepelatihan Olahraga, 1(02), 46-52. https://doi.org/10.59561/jpko.v1i02.123
Rini, A. P., Firmansyah, N. F., Widiastuti, N., Christyowati, Y. I., & Fatirul, A. N. (2023). Pendekatan terintegrasi dalam pengembangan kurikulum abad 21. Jurnal Ilmiah Pendidikan Holistik (JIPH), 2(2), 171-182. https://doi.org/10.55927/jiph.v2i2.3942
Roni, A. (2022). Peran Guru Akidah Akhlak Dalam Penguatan Karakter Peserta Didik Kelas VIII Madrasah Tsanawiyah Raden Fatah Kecamatan Rambang Niru Kabupaten Muara Enim. UNISAN JURNAL, 1(1), 581-591. Retrieved from https://journal.an-nur.ac.id/index.php/unisanjournal/article/view/273
Salim, M. A., & Priambodo, A. (2023). Upaya Meningkatkan Minat Belajar PJOK Peserta Didik Menggunakan Pendekatan Etnopedagogi. Journal on Education, 6(1), 5605-5614. https://doi.org/10.31004/joe.v6i1.3751
Saptono, Y. J. (2016). Motivasi dan keberhasilan belajar siswa. REGULA FIDEI: Jurnal Pendidikan Agama Kristen, 1(1), 181-204. https://christianeducation.id/e-journal/index.php/regulafidei/article/view/9
Sulistyosari, Y., Karwur, H. M., & Sultan, H. (2022). Penerapan pembelajaran IPS berdiferensiasi pada kurikulum merdeka belajar. Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN, 7(2), 66-75. https://doi.org/10.15294/harmony.v7i2.62114
Tsawab, M. C., Khasanah, U., Afrida, N. F., & Maisyanah, M. (2020). Evaluasi pembelajaran pendidikan agama islam dan implikasinya terhadap motivasi belajar peserta didik di MTs NU Banat Kudus. Al-Mudarris: Jurnal Ilmiah Pendidikan Islam, 2(2), 93-112. http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4886
Wang, L., & Solmon, M. A. (2017). A social network analysis of students’ peer effects on physical activity in school physical education classes. Journal of Teaching in Physical Education, 36(2), 142–152.
Wati, E. K., Maruti, E. S., & Budiarti, M. (2020). Aspek kerjasama dalam keterampilan sosial siswa kelas IV sekolah dasar. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 4(2), 97-114. https://doi.org/10.31326/jipgsd.v4i2.680
Bismar, Ahmad Rum & Sahabuddin. (2019). Studi Pelaksanaan Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan pada Siswa SMP di Makassar. Prosiding. Seminar Nasional Lembaga Penelitian Universitas Negeri Makassar; 103-107.
Alfajri, M. F., & Hadi, M. S. (2024). Peran Guru Olahraga dalam Mendorong Partisipasi Minat Siswa dalam Olahraga dan Aktivitas Fisik disekolah SMP Muhammadiyah Al Mujahidin. SEMNASFIP.
Ariani, L. (2019). Keterlibatan siswa (student engagement) di sekolah sebagai salah satu upaya peningkatan keberhasilan siswa di sekolah. In Prosiding Seminar Nasional & Call Pape, Banjarmasin (Vol. 13, pp. 103-110).
Irwandi, I. (2019). Survei Sarana Dan Prasarana Pendidikan Jasmani Dan Olahraga di SMA Negeri 2 Camba Kabupaten Maros. Disertasi. Universitas Negeri Makassar.
Article Metrics
Abstract view : 77 times | PDF view : 6 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Iqbal Albani

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COMPETITOR IS LICENSED BY :
COMPETITOR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
COMPETITOR EDITORIAL LOCATION :
Kampus FIK Banta Bantaeng, Jalan Wijaya Kusuma Nomor 14, Rappocini, Makassar, Postal Code 90222
COMPETITOR IS INDEXED BY