Implementation of Character Education Policies on Online Learning in Elementary Schools
(1) Pascasarjana Universitas Negeri Jakarta
(2) Pascasarjana Universitas Negeri Jakarta
(3) Pascasarjana Universitas Negeri Jakarta
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/ja.v9i1.32703
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Althof, W., & Berkowitz*, M. W. (2006). Moral education and character education: Their relationship and roles in citizenship education. Journal of Moral Education, 35(4), 495–518. https://doi.org/10.1080/03057240601012204
Arhas, S. H., Suprianto, S., Saleh, S., Niswaty, R., & Jamaluddin, J. (2022). Analysis of Student Morality and Learning Achievement at Universitas Negeri Makassar. 1st World Conference on Social and Humanities Research (W-SHARE 2021), 320–324.
Aulia, E. R. N., & Dewi, D. A. (2021). Pentingnya Pendidikan Karakter Pada Anak SD Sebagai Bentuk Implementasi PKN. 2, 11.
Baginda, M. (2018). Nilai-Nilai Pendidikan Berbasis Karakter pada Pendidikan Dasar dan Menengah. Jurnal Ilmiah Iqra’, 10(2). https://doi.org/10.30984/jii.v10i2.593
Fox, J., Jones, K., Machtmes, K., & Cater, M. (n.d.). A Qualitative Examination of a Character Development Service Learning Project and its Impact on Internalizing Virtues in College Students. 19.
Juliardi, B. (n.d.). Implementasi Pendidikan Karakter Melalui Pendidikan Kewarganegaraan. 8.
Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia. (2016) Konsep dan Pedoman Penguatan Pendidikan Karakter.
Kristanti, D. (2019). Analisis Pelaksanaan Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran Matematika Di Kelas III SD Negeri 3 Teunom. 6(1), 12.
Lickona, Thomas (2013) Educating for Character (diterjemahkan oleh Lita S). Bumi aksara, Jakarta.
Nirmayani, L. H. (2021). Pendekatan Pendidikan Kewarganegaraan sebagai Pendidikan Karakter di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dasar, 2(2), 10.
Nisa, K., Mansyur, Y., & Rifai, R. (2016). Pengembangan Model Bahan Ajar Berdimensi Karakter Lokal Pada Mata Pelajaran Pendidikan Pancasila Kewarganegaraan Di SD. Sekolah Dasar: Kajian Teori dan Praktik Pendidikan, 25(1), 37–46. https://doi.org/10.17977/um009v25i12016p037
Rizal, S., & Munip, A. (2017). Strategi Guru Kelas dalam Mumbuhkan Nilai-nilai Karakter Pada Peserta Didik (Study Kasus: SDN Pondok Dalem 01 Semboro dan MI Fathus Salafi Ajung Jember). Al Ibtida: Jurnal Pendidikan Guru MI, 4(1), 45. https://doi.org/10.24235/al.ibtida.snj.v4i1.1462
Romdloni, M. A. (n.d.). Indonesian Journal of Primary Education. 12.
Santika, I. W. E. (2020). Pendidikan Karakter pada Pembelajaran Daring. 3(1), 12.
Saputro, H. B., & Soeharto, S. (2015). Pengembangan Media Komik Berbasis Pendidikan Karakter Pada Pembelajaran Tematik-Integratif Kelas IV SD. Jurnal Prima Edukasia, 3(1), 61–72. https://doi.org/10.21831/jpe.v3i1.4065
Sarafuddin, S. (2020). Efektivitas Pembelajaran Pendidikan Karakter Dengan Menggunakan Media Kartun Dan Gambar Tokoh Lokal Pada Peserta Didik SD Negeri Bibisluhur 1 Surakarta. Research Fair Unisri, 4(2), 35. https://doi.org/10.33061/rsfu.v4i2.3885
Sasami, R. H., & No, J. C. (2018). Implementasi Kebijakan Lima Hari Sekolah Sebagai Sarana Pengembangan Pendidikan Karakter Di Sekolah Dasar. 6(2), 9.
Suprianto, S., Arhas, S. H., Mahmuddin, M., & Siagian, A. O. (2020). The Effectiveness of Online Learning Amid the COVID-19 Pandemic. Jurnal Ad’ministrare, 7(2), 321–330.
Utami, Y. (2021). Penguatan Pendidikan Karakter Bagi Siswa Jenjang Sekolah Dasar Dalam Pembelajaran Daring. 15.
Article Metrics
Abstract view : 162 times | PDF view : 47 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Linda Zakiah, Arita Marini, Maratun Nafiah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.