The Effect of Training and Work Discipline on Employee Productivity at PT Anugerah Agung in Jakarta

Yan Kristian Halomoan(1*),

(1) Universitas Pamulan
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/ja.v7i1.13583

Abstract


Employee work productivity is a very important factor in supporting a company's business success. This study aims to determine the effect of training and Work discipline on employee productivity at PT. Anugerah Agung in Jakarta. The method used was explanatory research with a sample of 82 respondents. The analysis technique uses statistical analysis with regression testing, correlation, determination and hypothesis testing. The results of this study training significantly influence employee productivity by 34.0%, hypothesis testing obtained significance 0,000 <0.05. Work Discipline has a significant effect on employee productivity of 42.6%, hypothesis testing obtained significance of 0,000 <0.05. Work training and discipline simultaneously have a significant effect on employee productivity by 50.5%, hypothesis testing obtained significance 0,000 <0.05.


Keywords


Training; Work Discipline; Employee Productivity

Full Text:

PDF

References


Aprilyanti, S. (2017). Pengaruh Usia Dan Masa Kerja Terhadap Produktivitas Kerja. Jurnal Sistem Dan Manajemen Industri.

Aruan, D. A. (2013). Pengaruh Pelatihan Kerja dan Motivasi Terhadap Kinerja Karyawan PT. Sucofindo (Persero) Surabaya. Jurnal Ilmu Manajemen.

Busro, M. D. (2019). Teori-teori Manajemen Sumber Daya Manusia. In Teori-teori Manajemen Sumber Daya Manusia.

Busyairi, M., Ode, L., & Safar, A. (2014). Produktivitas Kerja Karyawan. Jurnal Ilmiah Teknik Industri.

Darmastuti, D. (2013). Nawawi, ‘Manajemen Sumber Daya Manusia: Untuk Bisnis Yang Kompetitif’, Gajahmada University Press, Yogyakarta, 2011. Jurnal Sistem Dan Teknologi Informasi.

Hasibuan, M. S. P. (2011). Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Revisi Jakarta: Bumi Aksara.

Jeli Nata Liyas, & Primadi, R. (2017). Pengaruh Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada Bank Perkreditan Rakyat. Al Masraf. https://doi.org/10.1016/j.nanoen.2012.08.008

Kawet, L. (2016). Pengaruh Lingkungan Kerja, Disiplin Kerja, dan Loyalitas Kerja terhadap Kinerja Karyawan pada Lpp Rri Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi.

Lupiyoadi, R. (2013). Manajemen Pemasaran Jasa: Berbasis Kompetensi Edisi 3. Penerbit Salemba.

Niswaty, R., Juniati, F., Darwis, M., Salam, R., & Arhas, S. H. (2019). The Effectiveness of Leadership Functions Implementation in The Makassar Departement of Manpower. JPBM (Jurnal Pendidikan Bisnis Dan Manajemen), 5(1), 1–10.

Sedarmayanti. (2011). Tata Kerja dan Produktivitas Kerja. In Bandung, CV Mandar Maju.

Setiawati, L., & Na’im, A. (2000). Manajemen Laba. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Indonesia.

Siagian, S. P. (2015). Manajemen Sumber Daya Manusia. In Jakarta : Bumi Aksara.

Siswadi, Y. (2016). Pengaruh Pelatihan Dan Disiplin Terhadap Produktivitas Kerja Karyawan Padapt. Jasa Marga Cabang (Belmera) Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis UMSU. https://doi.org/10.30596/jimb.v17i1.982

Sunyoto, D. (2014). Dasar - Dasar Manajemen Pemasaran. In dasar dasar manajemen pemasaran.

Sutisna. (2003). Perilaku Konsumen: Teori dan penerapannya dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia, Jakarta. https://doi.org/10.1007/BF01013984

Swastha, Basu, I. (2014). Manajemen Pemasaran Modern. In Liberty, Yogyakarta. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004

Tri Widodo, T., Alamsyah, N., & Utomo, C. B. (2018). Analisis Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Disiplin Kerja Dan Pelatihan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Di PT Telkom Indonesia Cabang Batam. JURNAL INDUSTRI KREATIF (JIK). https://doi.org/10.36352/jik.v2i1.77

Umama, H. A. (2016). Pengaruh Motivasi Kerja dan Kemampuan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan. Jurnal Sains Manajemen.

Wairooy, A. (2017). Pengaruh Disiplin Kerja dan Kompensasi Terhadap Kinerja Karyawan pada PT. Pertamina (Persero), Tbk. Pemasaran Region VII Makassar. Jurnal Ad’ministrare: Jurnal Pemikiran Ilmiah Dan Pendidikan Administrasi Perkantoran, 4(1), 15–24.

Zulian, Y. (2001). Manajemen Kualitas Produk dan Jasa. In Ekonomi dan Bisnis.


Article Metrics

Abstract view : 642 times | PDF view : 116 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Jurnal Ad'ministrare

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.