THE INFLUENCE OF INFRASTRUCTURE LEARNING MOTIVATION STRATEGIES ON STUDENT ACHIEVEMENT SMP NEGERI 2 CAMPALAGIAN MANDAR POLEWALI DISTRICT
(1) Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen, STIENobel Indonesia Makassar
(2) Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen, STIENobel Indonesia Makassar
(3) Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen, STIENobel Indonesia Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/ugj.v5i2.38433
Abstract
This study aims to examine the effect of learning strategies, learning motivation, infrastructure on student achievement in SMP Negeri 2 Campalagian, Polewali Mandar district. This study uses quantitative methods using primary data obtained from questionnaires. The population in this study were teachers of SMP Negeri 2 Campalagian, Polowali Mandar Regency. The number of samples in this study was 39 respondents. The analytical tools used include validity and reliability tests, normality tests, multicollinearity tests, heteroscedasticity tests, multiple linear regression analysis tests, f tests, t tests, and R² tests. Based on the results of data analysis, it can be concluded that: the variables of learning strategy, learning motivation, and infrastructure have an effect on student achievement at SMP Negeri 2 Campalagian, Polewali Mandar Regency.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afnibardkk. (2020). Pemanfaatan Whatsapp Sebagai Media Komunikasi Antara Dosen dan Mahasiswa Dalam Menunjang Kegiatan Belajar (Studi Terhadap Mahasiswa UIN Imam Bonjol Padang). JKPI. Vol. 11 (1): 70-83.
Alipio (2012). On His Own Terms: A Life of Nelson Rockefeller.WestBow Press. ISBN 1-449-76213-
Arikunto, S. 2013.Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi. Jakarta: PT. Rineka Cipta Althof
Bafadal, Ibrahim (2013), Manajemen Peningkatan Mutu Sekolah Dasar, Dari Sentralisasi menuju Desentralisasi, Jakarta: Bumi Aksara.
Chairani I. (2020). Dampak Pandemi Covid 19 Dalam Perspektif Gender diIndonesia. JKI Ed. Khusus Demografi dan Covid-19.
Dimyati dan Mudjiono. (2016). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: PT Rineke Cipta Joko
Djamarah, Syaiful (2012) Bahari, Psikologi Belajar. Cet. II; Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Effendi Zhuang, (2015). e-learning, Konsep dan Aplikasi. Andi Offset. Yogyakarta
Ghozali, I. (2013) Aplikasi Analisis Multivariate dengan menggunakan SPSS Gramedia .
Imron Ali (2015). Manajemen Peserta Didik Berbasis Sekolah.Jakarta: Bumi Aksara.
Mulyani, Tita. (2018). Pembelajaran Literasi: Strategi Meningkatkan kemampun Literasi
Mulyasa, (2013). Pengembangan dan Implementasi Kurikulum 2013. Bandung:
Puspita Gusti. Ketut. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Cv Andi Offset.
Rohman Arif (2019). Memahami Pendidikan dan Ilmu Pendidikan. Yogyakarta: LaksBangMediatama
Rosali E.S. (2020). Aktifitas Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi Covid -19 Di Jurusan Pendidikan Geoh=grafi Universitas SiliwangiTasikmalaya. GEOSEE Vol. 1(1).
Sardiman. A.M (2016). Interaksi dan Motivasi Belajar Siswa.Jakarta: PT RajaGrafindo Persada
Sugiyono (2015), Metodelogi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. (Bandung: ALFABETA)
Susilo. (2016). Classroom Management untuk Mahasiswa Jurusan Pendidikan. Malang: UB Press.
Uno, Hamzah B. (2019). Teori motivasi dan Pengukurannya (Analisis di Bidang
Winkel, W.S. (2019). Pysiologi pengajaran Bimbingan dan konseling di institusi pendidikan. Jakarta: Grasindo.
Article Metrics
Abstract view : 74 times | PDF view : 0 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Nadirah Nadirah, Salim Sultan, Asri Asri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
UNM Geographic Journal is Indexed in
Editorial Office of UNM Geographic Journal: