The Effect of Service Quality and Price Accuracy on Consumer Confidence and Implications for Sales Increase

Denok Sunarsi(1*), Aris Baharuddin(2), Nur Afni(3), Andi Anto Patak(4),

(1) Universitas Pamulang
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri makassar
(4) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/pdr.v3i2.13255

Abstract


Good service quality within the company will create satisfaction for its customers. The purpose of this study was to determine the effect of service quality and price accuracy on consumer confidence and its implications for increasing sales. The method used is explanatory research with regression tests, coefficient tests, coefficient of determination tests and hypothesis testing. The results of the study it was found that there is a significant influence between service quality on consumer confidence with a determination value of 40.6% and a probability of significance of 0,000 <0.05. There is a significant influence between the accuracy of prices on consumer confidence with a value of 45.1% determination and a significance probability of 0.000 <0.05. There is a significant influence between service quality and price accuracy simultaneously on consumer trust with a determination value of 60.4% and a significance probability of 0.000 <0.05.


Keywords


Service quality; price accuracy; consumer trust; sales increased.

Full Text:

PDF

References


Adinugraha, A. T., & H Michael, S. (2015). Analisa Pengaruh Kualitas Makanan dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Konsumen D’cost Surabaya. Hospitality Dan Manajemen Jasa.

Brata, A. A. (2003). Dasar-Dasar Pelayanan Prima. (Jakarta: PT. Elex Media Komputindo, 2003).

Cahyani, F. G. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen. https://doi.org/ISSN : 2461-0593

Devi, B. C., Hoyyi, A., & Abdul Mukid, M. (2015). Analisa Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Dan Kepuasan Konsumen Pada Layanan Internet Speedy Di Kota Semarang Menggunakan Partial Least Square (PLS). Jurnal Gaussian. https://doi.org/10.1016/j.corsci.2006.08.021

Fitria, Z. (2014). Keputusan Pembelian. Marketing Science.

Irwanto, A., Rohman, F., & Noermijti. (2013). Analisis Pengaruh Kualitas Produk dan Strategi Harga terhadap Kepuasan Pelanggan, dan Pengaruhnya pada Terbentuknya Word-of-mouth di Perumahan Madani Group Jabodetabek. Jurnal Aplikasi Manajemen.

Ishak, A. (2012). Analisis Kepuasan Pelanggan dalam Belanja Online: Sebuah Studi Tentang Penyebab (Antecedents) dan Konsekuensi (Consequents). Jurnal Siasat Bisnis. https://doi.org/10.20885/jsb.vol16.iss2.art1

Kaihatu, T. S. (2012). Kepuasan Konsumen yang Dipengaruhi oleh Kualitas Layanan dengan Brand Image Sebagai Variabel Perantara: Studi Kasus pada Konsumen Rumah Sakit Swasta di Kota Surabaya. Jurnal Mitra Ekonomi dan Manajemen Bisnis.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen pemasaran Jilid 1. In Jakarta.

Lauw Jessica dan Yohanes Sondang Kunto, S.Si., M. S. (2013). Analisa Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan di The Light Cup Cafe Surabaya Town Square dan The Square surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran.

Loindong, S. S., & Soegoto, A. S. (2014). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Warung-Warung Makan Lamongan Di Kota Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi.

Meidutė-Kavaliauskienė, I., Aranskis, A., & Litvinenko, M. (2014). Consumer Satisfaction with the Quality of Logistics Services. Procedia - Social and Behavioral Sciences. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.877

Mustikasari, W., & Budiadi, S. (2014). Pengaruh Kualitas Produk, Desain Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Kopiah Merek Gading Gajah Gresik. Jurnal Pendidikan Tata Niaga.

Orueta, G. D., Ruiz, E. S. C., Alonso, N. O., & Gil, M. C. (2016). Quality of service. In Industrial Communication Systems. https://doi.org/10.4324/9781315144207-7

Puccinelli, N. M., Goodstein, R. C., Grewal, D., Price, R., Raghubir, P., & Stewart, D. (2009). Customer Experience Management in Retailing: Understanding the Buying Process. Journal of Retailing. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2008.11.003

Rizqulloh, F., & Elida, T. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Word of Mouth, dan Loyalitas Pelanggan Terhadap Niat Pembelian Kembali pada Bukalapak.com. Jurnal Ilmiah Ekonomi Bisnis.

Roring, F., Oroh, S., & Gulla, R. (2015). Analisis Harga, Promosi, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hotel Manado Grace Inn. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi.

Sediawan, R. (2015). Kepuasan Konsumen. Jurnal Ilmu Komunikasi (J-IKA).

Sunarsi, D. (2017). Pengaruh Kepemimpinan Dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Karyawan Pada Cabang Pembantu Bank DKI Pondok Labu - Jakarta Selatan. JENIUS, 1(2), 21.

Sunarsi, D., & Asmalah, L. (2018). Pelatihan Manajemen Pengembangan Diri Bagi Penerima Beasiswa RZIS UGM Dan Dompet Shalahuddin Jogjakarta. Jurnal Pengabdian Dharma Laksana, 1(1).

Sunyoto, D. (2012). Dasar - Dasar Manajemen Pemasaran. In dasar dasar manajemen pemasaran.

Suparwo, A., & Syarifuddin, D. (2017). Membangun Kepuasan Pelanggan Serta Komunikasi Lisan. Jurnal Ecodemica.

Swastha, Basu, I. (2014). Manajemen Pemasaran Modern. In Liberty, Yogyakarta. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004

Triwahyuni, N. (2017). Pengaruh Kualitas Produk,Harga,Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Oppo Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Un Pgri Kendiri. Manajemen.

Widyastuti, P. (2018). Kualitas dan Harga sebagai Variabel Terpenting pada Keputusan Pembelian Sayuran Organik. Ekspektra : Jurnal Bisnis dan Manajemen. https://doi.org/10.25139/ekt.v2i1.675

Yanuar, M. M., Qomariah, N., & Santoso, B. (2017). Dampak Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Optik Marlin Cabang Jember. Jurnal Manajemen dan Bisnis Indonesia.


Article Metrics

Abstract view : 1202 times | PDF view : 536 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Denok Sunarsi, Aris Baharuddin, Nur Afni, Andi Anto Patak