The Effect of Product Quality on Purchasing Decisions of Honda Motorized Vehicles with Matic Scooter Types

Putri Nilam Kencana(1*),

(1) Universitas Pemulang
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/pdr.v1i2.13048

Abstract


The need for transportation nowadays becomes very important, compared to public transportation. The purpose of this study was to determine the effect of product quality on purchasing decisions of Honda motorized automatic scooters in Fatmawati, South Jakarta. The research method uses quantitative with a population of 680, determination of the sample using the Slovin formula with an error rate of 10% obtained 87 respondents. Statistical tests use simple linear regression equations, correlation coefficient tests, determination coefficient tests, and significance tests. The results of the study there is a strong and significant positive effect between Product Quality on Purchasing Decisions with a regression value of 0.620. The correlation coefficient (r) of 0.604 and the value of determination (Kd) of 0.364 or 36.4% while the remaining 63.6% is influenced by other factors. Hypothesis testing using statistical tests t arithmetic obtained t arithmetic> t table (6.980> 1.9883), this is also strengthened with a significance value of 0,000 <0.05, it can be said to be significant. Thus H0 is rejected and H1 is accepted, meaning there is a positive and significant influence between Product Quality on Purchasing Decisions.


Keywords


Product quality; purchasing decisions; automatic motorcycles

Full Text:

PDF

References


Amalia, D. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Loyalitas Pelanggan di Rental Mobil CV. Ilham Motor Gandu Mlarak Ponorogo. Al Tijarah. https://doi.org/10.21111/tijarah.v1i1.384

Anastasia, U & Yulia, N. (2014). Pengaruh Kualitas Produk dan Citra Merek. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen.

Aryani, D., & Rosinta, F. (2010). Pengaruh Kualitas Layanan terhadap Kepuasan Pelanggan dalam Membentuk Loyalitas Pelanggan. Jurnal Ilmu Administrasi dan Organisasi.

Eriza, Z. N. (2017). Peran Mediasi Citra Merek dan Persepsi Risiko pada Hubungan antara Electronic Word of Mouth (E-WOM) dan Minat Beli (Studi pada Konsumen Kosmetik E-Commerce di Solo Raya). Komuniti: Jurnal Komunikasi dan Teknologi Informasi. https://doi.org/10.23917/komuniti.v9i1.3501

Fatmawati, N., & Soliha, E. (2017). Kualitas Produk, Citra Merek dan Persepsi Harga Terhadap Proses Keputusan Pembelian Konsumen Sepeda Motor Matic “Honda.” Jurnal Manajemen Teori dan Terapan | Journal of Theory and Applied Management. https://doi.org/10.20473/jmtt.v10i1.5134

Fristiana, D. A. (2012). Pengaruh Citra Merek dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Ramai Swalayan Peterongan Semarang. Ilmu Administrasi Bisnis.

Haromain, I. (2016). Pengaruh Layanan, Harga, Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Pelanggan di AHASS Z618. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen.

Hidayati, T. A., Suharyono, & Fanani, D. (2013). Pengaruh Citra Merek Terhadap Minat Beli dan Keputusan Pembelian Konsumen. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB).

Isnaini Nur, Susanto, H. R. (2017). Pengaruh kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian produk kosmetik Wardah. Jurnal Ekonomi & Bisnis.

Istiatin, E. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Dealer Pt. Ramayana Motor Sukoharjo. Jurnal Paradigma Universitas Islam Batik Surakarta.

Kurniasih, I. D. (2012). Pengaruh Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Variabel Kepuasan (Studi Pada Bengkel Ahass 0002-Astra Motor Siliwangi Semarang). Jurnal Administrasi Bisnis. https://doi.org/10.14710/jab.v1i1.4316

Kurniawati, D., & Arifin, N. (2015). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial dan Minat Beli Mahasiswa. Jurnal Manajemen.

Loindong, S. S., & Soegoto, A. S. (2014). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Warung-Warung Makan Lamongan Di Kota Manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi.

Munadi, F. A., Ekonomi, F., & Gunadarma, U. (2008). Analisis Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Penjualan Kendaraan Motor pada CV Turangga Mas Motor. Journal of Economics.

Nurbaity L, A. (2004). Strategi Pemasaran dalam Persaingan Bisnis. Universitas Sumatra Utara.

Nuriyanti, W. (2017). Segmentasi Pasar Berdasarkan Demografi Dalam Memilih Sepeda Motor Matic Di Wilayah Depok. UTILITY: Jurnal Ilmiah Pendidikan dan Ekonomi.

Pahlevi, A. S., & Sutopo. (2017). Pembelian Sepeda Motor Matik ( Studi Pada Yamaha Mataram Sakti Semarang ). Jurnal of Management.

Peter, J. P., & Olson, J. C. (2014). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. In salemba empat.

Schiffman, L., & Kanuk, L. L. (2008). Perilaku konsumen. Jakarta: Indeks.

Soegoto, A. S., Mandey, S., & Sari, R. L. (2014). Citra Merek, Harga Dan Promosi Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Perhiasan Emas Pada Pt. Pegadaian (Persero) Cabang Manado Utara. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi.

Sumarwan, U. (2014). Model Keputusan Konsumen. Perilaku konsumen.

Suryonaningsih, E. (2016). Effect of Price and Image Brand on Consumer Satisfaction. Journal of Management.

Tahir, A. (2005). Angkutan Massal Sebagai Alternatif Mengatasi Persoalan Kemacetan Lalu Lintas Kota Surabaya. Jurnal SMARTek.

Tjahjaningsih, E. (2016). Pengaruh Citra Dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan Serta Dampaknya Terhadap Loyalitas Pelanggan (Studi Pada Pelanggan Supermarket Carrefour Di Semarang). Media Ekonomi dan Manajemen. https://doi.org/10.24856/mem.v28i2.207

Wibowo, D. H., Arifin, Z., & Sunarti, . (2015). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi pada Batik Diajeng Solo). Jurnal Administrasi Bisnis.

Widhiastuti, R., Priyadi, E., & Akhmadali. (2013). Evaluasi Dan Analisis Kebutuhan Ruang Parkir Di Kampus Politeknik Negeri Pontianak. Jurnal Teknik Sipil UNTAN.

Zainuddin, D. (2018). Pengaruh Kualitas Produk dan Brand Image terhadap Minat Beli Motor Matik. Sosio e-kons. https://doi.org/10.30998/sosioekons.v10i3.2902


Article Metrics

Abstract view : 452 times | PDF view : 72 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Putri Nilam Kencana