Analysis Of The Quality Of Public Services At The Office Of The Takalar District Population And Civil Registration Office
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Pelindo Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/pjoem.v2i1.46910
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustina, A. D., & Ismiayati. (2019). Kualitas pelayanan publik ditinjau dari aspek Tangibel, Reliability, Responsiviness, Assurance, dan Empathy. Economi Education Analysis Journal, 8(3).
Akib, H., & Salam, R. (2016). Analisis Kualitas Pelayanan Publik Berbasis Importance Performance Analysis (IPA) pada Kecamatan Kota Makassar. Jurnal Ilmiah Scientific Pinisi.
Decree of the Minister of State Apparatus Empowerment Number 63 of 2004 concerning General Guidelines for the Preparation of Community Satisfaction Index for Service Units of Government Agencies, Keputusan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara Nomor 63 Tahun 2004 Tentang Pedoman Umum Penyusunan Indeks Kepuasan Masyarakat Unit Pelayanan Instansi Pemerintah (2004).
Hadi, N., & Tarwan, O. (2018). Pengaruh Empaty, Tangible, Reliability, Responsivenes Terhadap Kepuasan Masyarakat di Pemerintah Desa. Bisnis, 6(2).
Kumorotomo, W. (2007). Citizen’s Charter (Kontrak Pelayanan): Pola Kemitraan Strategis Untuk Mewujudkan Good Governance Dalam Pelayanan Publik.
Law Number 32 of 2004 concerning the Authority of Local Governments (Autonomy) in an effort to realize community welfare through improving public services, Undang-Undang Nomor 32 Tahun 2004 Tentang Kewenangan Pemerintah Daerah (Otonomi) Dalam Upaya Mewujudkan Kesejahteraan Masyarakat Melalui Peningkatan Pelayanan Publik (2004).
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analisis. A Methods Sourcebook. Sage Publication.
Mirdawati, M., Jamaluddin, J., Niswaty, R., Darwis, M., & Salam, R. (2018). The effectiveness of IMB Services at the Makassar City Investment Office and One Door Integrated Services at Makassar City. Jurnal Ilmiah Ilmu Administrasi Publik, 8(1), 37–44.
Niswaty, R., Nasrullah, M., & Nasaruddin, H. (2019). Pelayanan publik dasar Bidang Pendidikan tentang sarana dan prasana di Kecamatan Pulau Sembilan Kabupaten Sinjai. Seminar Nasional LP2M UNM, 1(1).
Niswaty, R., Nur, A. C., & Suhaedah, S. (2020). Standar Pelayanan Publik Kecamatan Bontomarannu. Seminar Nasional Pengabdian Kepada Masyarakat.
Oktaviandi, R. (2020). Analisis Strategi Pemasaran Ikan pada Kelompok Tani Sugoi’s Kabupaten Sukabumi. Syntax Idea, 2(10), 827–836.
PAN Nomor 63/KEP/M.PAN/7/2003 tentang Pedoman Umum Penyelenggaraan Pelayanan Publik, (2003).
Parasuraman, A. (1990). Delivering Quality Service.
Pundenswari, P. (2017). Analysis of the Influence of the Quality of Public Services in the Health Sector on Community Satisfaction. Jurnal Publik : Jurnal Ilmiah Bidang Ilmu Administrasi Negara, 11(1), 13–21.
Regional Regulation of Takalar Regency Number 06 of 2014 concerning the Implementation of Population , Peraturan Daerah Kabupaten Takalar Nomor 06 Tahun 2014 Tentang Penyelenggaraan Administrasi Kependudukan (2014).
Regional Regulation of Takalar Regency Number 46 of 2016 concerning Position, Peraturan Daerah Kab. Takalar Nomor 46 Tahun 2016 Tentang Kedudukan (2016).
Titi Purwantini, V., & Sutanto, Y. (2018). The model of flood control using servqual method and importance performance analysis in Surakarta City - Indonesia. Journal of Physics: Conference Series. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1025/1/012123
Tjiptono, F. (2020). Strategi Pemasaran. Andi Offset.
Article Metrics
Abstract view : 109 times | PDF view : 20 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.