. This research is motivated by the low creative thinking ability of fifth grade students at SDN 024 Limau Manis. The subject of this researchis the fifth grade studenst of SDN 024 Limau Manis, totaling 9 students with 6 male students and 3 famale students. The results of this study can be concluded that the creative thinking ability of fifth grade students at SDN 024 Limau Manis has increased in each cycle. Whre the percentage results in cycle I meeting I reached (44%) and in cycle I meeting II increased to (55%) while in cycle II meeting I it reached (66%) and in cycle II meeting II it increased to (88%). Thus it can be concluded that using the Treffinger model can improve students creative thinking skills in class fifth grade students at SDN 024 Limau Manis.
Ananda, R. (2019). Penerapan Metode Mind Mapping Untuk Meningkatkan Kemampuan Berfikir Kreatif Siswa Sekolah Dasar. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(1), 1–8.
Aprinawati. (2014). Pengaruh Model Pembelajaran Sinektik Terhadap Kemampuan Menulis Puisi Bebas Dan Kemampuan Berfikir Kreatif Siswa Sekolah Dasar. Universitas Pendidikan Indonesia.
Arikunto, S. (2014). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Rineka Cipta.
Huda, M. (2014). Model-model Pengajaran dan Pembelajaran. Jakarta: Pustaka Pelajar.
Kalimah, S., Wijayanto, A., & Maryono. (2021). Pemanfaatan Teknologi Informasi Dalam Meningkatkan Mutu PembelajaranPeserta Didik Sekolah Dasar Pada Era New Normal. JIKAP PGSD: Jurnal Ilmiah Imu Kependidikan, 5(3), 536.
Pebriana, P. H., & Zulkifli, Z. A. (2014). Penerapan Model Pembelajaran CTL (Contextual Teaching And Learning) Dapat Meningkatkan Hasil Belajarsiswa Pada Pembelajaran IPS Kelas IV SD. Jurnal Pedagogik Pendidikan Dasar.
Selegi, S. F. (2019). Analisis Kemampuan Berpikir Kreatif Mahasiswa PGSD Dalam Mendesain Soal Tes Bentuk Uraian Untuk Meningkatkan Soft Skills Mahasiswa. JIKAP PGSD: Jurnal Ilmiah Ilmu Kependidikan, 3(3), 217. https://doi.org/10.26858/jkp.v3i3.10220
Surya, Y. F. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Team Games Tournament (TGT) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas V Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1), 154–163.