This study aims to see the learning outcomes before and after the use of dienes block learning media and the effect of using dienes block learning media on student learning outcomes in mathematics class II students of Elemetary School. The approach in this research is quantitative with Quasi Experimental research type with research design Nonequivalent Control Group Design. The research hasel shows that the learning process using block dienes media in the experimental class is effective, the student learning outcomes in the experimental class are more improved than the student learning outcomes in the Kontroll class. The most popular language in the world is related to the development of blockchain media services in mathematics in the field of SDN 235 Bolon, Kabupaten Luwu.
Alawiyah, T. (2015). Pengaruh Penggunaan Alat Peraga Block Dienes terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa pada Pokok Bahasan Penjumlahan dan Pengurangan. Skripsi. Jakarta :Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.
Arsyad, A. (2013). Media Pembelajaran. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.
Jayanti, Sita D. (2014). Pengaruh Penggunaan Alat Peraga Block Dienes Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa pada Pokok Bahasan Perkalian dan Pembagian. Skripsi. Jakarta: Univeristas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.
Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses Pendidikan Dasar dan Menengah . 2016. Jakarta: Kemendikbud
Rusman. (2015). Pembelajaran Tematik Terpadu Teori Praktik dan Penilaian. Bandung: Rajawali Pers.
Rusman, D. K. (2013). Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi. PT Raja Grafindo Persada.
Sanjaya, W. (2012). Media komunikasi pembelajaran. Jakarta: Kencana Prenada
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional