Pengaruh Penggunaan Media Block Dienes Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Matematika Kelas II SD

khaerunnisa khaerunnisa(1*),

(1) FIP
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/jkp.v5i2.20355

Abstract


This study aims to see the learning outcomes before and after the use of dienes block learning media and the effect of using dienes block learning media on student learning outcomes in mathematics class II students of Elemetary School. The approach in this research is quantitative with Quasi Experimental research type with research design Nonequivalent Control Group Design. The research hasel shows that the learning process using block dienes media in the experimental class is effective, the student learning outcomes in the experimental class are more improved than the student learning outcomes in the Kontroll class. The most popular language in the world is related to the development of blockchain media services in mathematics in the field of SDN 235 Bolon, Kabupaten Luwu.

Keywords


Media Block Dienes; Learning Outcomes; Matematic

Full Text:

PDF

References


Alawiyah, T. (2015). Pengaruh Penggunaan Alat Peraga Block Dienes terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa pada Pokok Bahasan Penjumlahan dan Pengurangan. Skripsi. Jakarta :Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.

Arsyad, A. (2013). Media Pembelajaran. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.

Jayanti, Sita D. (2014). Pengaruh Penggunaan Alat Peraga Block Dienes Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa pada Pokok Bahasan Perkalian dan Pembagian. Skripsi. Jakarta: Univeristas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.

Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses Pendidikan Dasar dan Menengah . 2016. Jakarta: Kemendikbud

Rusman. (2015). Pembelajaran Tematik Terpadu Teori Praktik dan Penilaian. Bandung: Rajawali Pers.

Rusman, D. K. (2013). Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi. PT Raja Grafindo Persada.

Sanjaya, W. (2012). Media komunikasi pembelajaran. Jakarta: Kencana Prenada

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional


Article Metrics

Abstract view : 278 times | PDF view : 51 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 khaerunnisa khaerunnisa

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Dipublikasikan oleh

Program Studi Pendidikan Sekolah Dasar Kampus VI UNM Bone

Universitas Negeri Makassar

Jalan Sudirman Watampone.

Hubungi 085299249197

Email: neysaamran@yahoo.co.id

 

JIKAP Terindex:

                   

   

Lisensi Creative Commons
JIKAP dilisensikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 .

                           Dedicated to:

 


Lihat Statistik Saya