Analisis Respon Guru Sekolah Dasar Pada Live Chat Streaming (Study Refleksi Pelaksanaan Seminar Dalam Jaringan)
(1) Universitas Muhammadiyah Buton
(2) Universitas Muhammadiyah Buton
(3) Universitas Muhammadiyah Buton
(4) PGSD Universitas Mega Rezky
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/jkp.v5i1.18291
Abstract
The rise of online seminars being held, of course, has advantages and disadvantages. Therefore it needs to be answered in a study. This type of research is a qualitative research method using a survey method. The research variables were the response of elementary school teachers and live chat streaming services. Subjects in this study were elementary school teachers who attended online seminars who were selected using simple random sampling. Data is taken and analyzed from teacher comments on google forms and live chat streaming on YouTube. The survey results show that descriptively elementary school teachers are enthusiastic about participating in online seminars via live chat streaming.
Keywords
References
Abdul Kadir. (2014). Pengenalan Sistem Informasi Edisi Revisi. In Edisi Revisi.
Adiyanta, F. C. S. (2019). Hukum dan Studi Penelitian Empiris: Penggunaan Metode Survey sebagai Instrumen Penelitian Hukum Empiris. Administrative Law and Governance Journal. https://doi.org/10.14710/alj.v2i4.697-709
Anam, A. (2019). Pengembangan Video Pembelajaran Fisika Channel Youtube Berbantu Aplikasi Powtoon pada Materi Suhu dan Kalor. In Skripsi.
Chandra, E. (2018). Youtube, Citra Media Informasi Interaktif Atau Media Penyampaian Aspirasi Pribadi. Jurnal Muara Ilmu Sosial, Humaniora, Dan Seni. https://doi.org/10.24912/jmishumsen.v1i2.1035
Hanafy, M. S. (2014). Konsep Belajar Dan Pembelajaran. Lentera Pendidikan : Jurnal Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan. https://doi.org/10.24252/lp.2014v17n1a5
Kamhar, M. Y., & Lestari, E. (2019). Pemanfaat Sosial Media Youtube Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Indonesia Di Perguruan Tinggi. INTELIGENSI: Jurnal Ilmu Pendidikan.
Kamil, I. (2020). Mendikbud Nadiem: 94 Persen Siswa Masih Akan Belajar dari Rumah. Kompas.Com.
Majid, A. (2013). Perencanaan Pembelajaran Mengembangkan Kompetensi Guru. In PT Remaja Rosdakarya.
Malyana, A. (2020). Pelaksanaan Pembelajaran Daring dan Luring Dengan Metode Bimbingan Berkelanjutan Pada Guru Sekolah Dasar Di Teluk Betung Utara Bandar Lampung. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar Indonesia.
Mansyur, A. R. (2020). Dampak COVID-19 Terhadap Dinamika Pembelajaran Di Indonesia. Education and Learning Journal. https://doi.org/10.33096/eljour.v1i2.55
Mariam, R. S., Hidaya, M. F., & Utami, I. I. S. (2020). Antisipasi Penurunan Keterampilan Sosio-emosional Pelajar Saat Pandemik COVID-19. Educivilia: Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat. https://doi.org/10.30997/ejpm.v1i2.2832
Megawanti, P. (2012). Permasalahan Pendidikan Dasar Di Indonesia. Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA.
Putra, N. P., & Nisaurrasyidah, I. (2020). Solusi Pembelajaran Jarak Jauh Menggunakan Aplikasi Zoom Dan Whatsapp Group Di Era New Normal Pada Warga Belajar Paket C di PKBM Bina Mandiri Kota Cimahi. Webinar Magister Pendidikan Nonformal Pascasarjana Universitas Negeri Gorontalo.
Siswati, E. (2018). Anatomi Teori Hegemoni Antonio Gramsci. Translitera : Jurnal Kajian Komunikasi Dan Studi Media. https://doi.org/10.35457/translitera.v5i1.355
Tiawan, Tamsir, A., Nugroho, E. A., & KURNIA, D. (2020). Webinar Penggunaan Moodle Sebagai Media E-Learning Untuk Guru-Guru Di Jawa Barat. BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat. https://doi.org/10.31949/jb.v1i4.418
Wedan, M. (2016). Pengertian Pendidikan dan Tujuan Pendidikan Secara Umum. Silabus.
Article Metrics
Abstract view : 376 times | PDF view : 31 times PDF view : 44 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Andi Muhammad Ali

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Dipublikasikan oleh
Program Studi Pendidikan Sekolah Dasar Kampus VI UNM Bone
Universitas Negeri Makassar
Jalan Sudirman Watampone.
Hubungi 085299249197
Email: neysaamran@yahoo.co.id
JIKAP Terindex:
JIKAP dilisensikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 .
Dedicated to: