The Effect Of Student Learning Motivation on MTS Students' Mathematic Communication Ability
(1) Universitas Riau
(2) Universitas Riau
(3) Universitas Riau
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/jdm.v9i3.24632
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdi, M. (2018). Hubungan motivasi belajar dengan kemampuan komunikasi matematis siswa. Jurnal Pendidikan Tambusai, 2(6), 1687–1692.
Ayu, C. (2017). Hubungan Motivasi Belajar Dengan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas XI IPA SMA N 1 X Koto Kabupaten Tanah Datar. Menara Ilmu, XI(74), 1–6.
Cahyani, A., Listiana, I. D., & Larasati, S. P. D. (2020). Motivasi Belajar Siswa SMA pada Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. IQ (Ilmu Al-Qur’an): Jurnal Pendidikan Islam, 3(01), 123–140. https://doi.org/10.37542/iq.v3i01.57
Fadilah, & Amalia, R. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Mahasiswa Pendidikan Matematika Universitas Samudra pada Mata Kuliah Aljabar Linier. Seminar Nasional Peningkatan Mutu Pendidikan, 1(1), 555–558.
Fadilla, A. N., Relawati, A. S., & Ratnaningsih, N. (2021). PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN MATEMATIKA DARING DI MASA PANDEMI COVID-19. Jurnal Jendela Pendidikan, 01(02), 48–60.
Heryan, U. (2018). Meningkatkan kemampuan komunikasi matematis siswa SMA melalui pendekatan pembelajaran matematika realistik berbasis etnomatematika. Jurnal Pendidikan Matematika Raflesia, 3(2), 94–106. https://doi.org/https://ejournal.unib.ac.id/index.php/jpmr
Hodiyanto. (2017). KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA. AdMathEdu, 7(1), 9–18.
Laksananti, P. M., Setiawan, T. B., & Setiawani, S. (2017). ANALISIS KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS DALAM MENYELESAIKAN MASALAH POKOK BAHASAN BANGUN DATAR SEGI EMPAT DITINJAU DARI KECERDASAN EMOSIONAL SISWA KELAS VIII-D SMP NEGERI 1 SUMBERMALANG. Kadikma, 8(1), 88–96.
NCTM. (2000). Principles and Standards for School Mathematics. In VA:NCTM.
Nisa, I., & Soro, S. (2021). Analysis of Students’ Mathematical Communication Ability on Two Variable Linear Equation Systems (SPLDV) Materials. Daya Matematis: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika, 9(2), 110–115. https://doi.org/10.26858/jdm.v9i2.20954
Saputra, E. (2018). Melihat Motivasi Belajar Matematika Siswa Dari Kompetensi Guru Selama Pembelajaran. Jurnal As-Salam, 2(2), 60–67. https://doi.org/10.37249/as-salam.v2i2.34
Siswanto, I. (2017). Pengaruh Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Matematika. Jurnal MATEMATICS PAEDAGOGIC, I(2), 180–184. www.jurnal.una.ac.id/indeks/jmp
Wijayanto, A. D., Fajriah, S. N., & Anita, I. W. (2018). Analisis kemampuan komunikasi matematis siswa smp pada materi segitiga dan segiempat. Journal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1), 97–104.
Article Metrics
Abstract view : 180 times | PDF view : 38 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Zharifatul Aqilah, Yenita Roza, Maimunah Maimuna

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Publisher:
Magister Program of Mathematics Education
prostgraduate Universitas Negeri Makassar
ramlan.mm@unm.ac.id
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daya Matematis: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika Indexed by
daya matematis: jurnal inovasi pendidikan matematika is licensed under a https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/