Kemampuan Membaca Bahasa Mandarin Siswa Sekolah Dasar
(1) Universitas Negeri Makassar
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) Universitas Negeri Makassar
(*) Corresponding Author
DOI: https://doi.org/10.26858/interference.v2i1.19155
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Al Habsy, M. I. F., Burhanuddin, B., & Sukmawaty, S. (2020). KEMAMPUAN MEMBACA MEMAHAMI TEKS DIALOG BAHASA MANDARIN SISWA KELAS XII SMA INSAN CENDEKIA SYECH YUSUF GOWA. Phonologie: Journal of Language and Literature, 1(1).
Al Habsy, M. I. F. (2020). Kemampuan Membaca Memahami Teks Dialog Bahasa Mandarin Siswa Kelas XII SMA Insan Cendekia Syech Yusuf Gowa. Makassar: Skripsi UNM.
Amelia J, Yuspani. 2020. Penguasaan Kosasakata Bahasa Mandarin Tingkat HSK I Siswa Kelas Xi Sma Dian Harapan Makassar. Makassar: Skripsi UNM.
Anaktototy, K., & Huwae, M. (2020). Asessing Teacher’s Perception in the Use of Pre-Reading Activities in EFL Classroom. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 4(2), 236-246.
Anwar, M., Yusri, Y., Angreany, F., Syaputra, A. F., & Hasmawati, H. (2020). Project Based Learning Model in Teaching Deutsch Fűr Tourismus for Foreign Language Students. Journal of Educational Science and Technology (EST), 6(2), 217-223.
Kinanti. (2019). Penggunaan Buku Teks(华语)Huáyǔ terhadap Kemampuan Membaca Bahasa Mandarin Siswa Kelas X IPS SMA 1 Puri Mojekarto. . Surabaya: Skripsi UNESA.
Mantasiah, R., Amir, A., Yusri, Y., & Anwar, M. (2019). Analisis Kebutuhan Penyusunan Buku Ajar Tata Bahasa Jerman. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 3(2).
Mantasiah, R., Yusri, Y., Syaputra, A. F., Angreany, F., Hasmawati, H., & Anwar, M. (2019, December). Assessing Mistake Potential in Writing German Passive Sentences (An Approach of Language Error Analysis). In Seminar Nasional LP2M UNM.
Prastya, R. L., & Ashadi, A. (2020). Teacher’s Strategies in Improving Student’s Reading Interest. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 4(2), 224-235.
Puspitasari, E. (2020). When the books and reading friends are up to us: Students’ Responses about an Extensive Reading Program. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 4(2), 162-173.
Syam, A. B., Dalle, A., & Junaeny, A. (2020). KEMAMPUAN MENULIS 汉字 (Hànzì) SISWA KELAS XII SMA INSAN CENDEKIA SYECH YUSUF GOWA. Phonologie: Journal of Language and Literature, 1(1).
Yusri, Y., Rosida, A., Jufri, J., & Mantasiah, R. (2018). Efektivitas Penggunaan Media Youtube Berbasis Various Approaches dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Bahasa Inggris. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, 2(2).
Article Metrics
Abstract view : 720 times | PDF view : 184 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.