Meningkatkan Kemampuan Membaca Menggunakan Media Buku Amplop Pada Anak TK Kelompok B

Fitri Septi Ariyani(1*), Hajerah Hajerah(2), Sitti Hafsah(3),

(1) TK Dharma Wanita Puncu Kediri
(2) Universitas Negeri Makassar
(3) TK Taman PAUD Doa Ibu
(*) Corresponding Author




DOI: https://doi.org/10.26858/edustudent.v1i3.26482

Abstract


This research was conducted with the aim of obtaining data on learning outcomes of children in group B of Dharma Wanita Puncu Kindergarten before taking action, taking action with envelope book media as an effort to improve the reading ability of children in group B of Dharma Wanita Puncu Kindergarten, and collecting data on the reading ability of children in group B. Dharma Wanita Puncu Kindergarten after the action. The type of this research is classroom action research with the research subject being group B of Dharma Wanita Puncu Kindergarten with a total of 10 children. The research was conducted through playing assignments. The data obtained shows that the use of envelope book media can improve children's reading skills

Penelitian ini dilakukan dengan tujuan utuk memperoleh data hasil belajar membaca anak kelompok B TK Dharma wanita Puncu sebelum dilakukan tindakan, melakukan tindakan dengan media buku amplop sebagai upaya meningkatkan kemampuan membaca anak kelompok B TK Dharma Wanita Puncu, dan mengumpulkan data tentang kemampuan membaca anak kelompok B TK Dharma Wanita Puncu setelah dilakukan tindakan. Adapun jenis penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas dengan subjek penelitian adalah kelompok B TK Dharma Wanita Puncu yang berjumlah 10 anak. Penelitian dilakukan melalui pemberan tugas bermain. Data yang didapat menunjukkan bahwa penggunaan media buku amplop dapat meningkatkan kemampuan membaca anak.


Keywords


Kemampuan membaca, Media buku amplop

Full Text:

PDF

Article Metrics

Abstract view : 135 times | PDF view : 21 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 Fitri Septi Ariyani, Hajerah Hajerah, Sitti Hafsah

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.



https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0